عباس ارجمندی شامگاه جمعه در نشست دیسکاشن هواشناسی که تا حوالی ساعت ۲۳ در اداره هواشناسی فرودگاهی زاهدان ادامه داشت، بیان کرد: هشدارهای جوی در چهار سطح از طریق استاندار، معاون استاندار، مدیریت بحران و هواشناسی به فرمانداری‌ها و شهرستان‌های تابعه استان اعلام شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی گفت: سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در استان فعال است و بارش های قابل توجهی به همراه خواهد داشت.
محسن حیدری با بیان اینکه برآورد می شود بیشنه بارش ها به صورت نقطه ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش از ۱۳۰ میلی متر برسد، افزود: تا کنون ارتفاع بارش های این سامانه در بندرعباس به حدود ۱۳۰ میلیمتر رسیده است.بنابراین باید توجه داشت که بارش های استان ما نیز مانند بندرعباس سنگین پیش بینی می شود.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش ها قابل توجه خواهد بود به طوریکه انتظار می رود بیشینه بارش ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.
حیدری اظهار داشت: بارش‌ها در شهرستان های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش بینی شده به نحوی که میزان آن ها بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی متر برآورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن معابر شهری، طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل و بالا آمدن آب سدها انتظار می رود. بنابراین توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری تا پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری و هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی اکیداً خوداری شود.
حیدری با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد، گفت: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روزهای آتی محتمل است.
وی بیان کرد: هم اکنون تمامی مسیرهای خروجی استان به سمت مراکز استان های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بارانی یا برفی است که توصیه می شود در صورت ضرورت خودروهایی که به سمت خراسان جنوبی و کرمان سفر می کنند زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
وی گفت: روز یکشنه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوای استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.