فرید اسماعیل‌زاده، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی از سمت غرب وارد استان فارس می‌شود و در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در فارس فعال خواهد بود.

به گفته وی، نفوذ و تشدید این سامانه بارشی از روز دوشنبه (بیست و پنجم آذرماه 98) موجب بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در این استان خواهد شد.

وی ادامه داد: این بارش ها در مناطق مستعد در قالب تگرگ و در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات به شکل بارش برف خواهد بود.

اسماعیل‌زاده اظهار داشت: روز چهارشنبه (بیست و پنجم آذرماه) بارش ها بیشتر در مناطق جنوبی استان فارس است و اواخر روز چهارشنبه این سامانه از شرق استان خارج خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد آذرخش (صاعقه)، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و همچنین اختلال در تردد محورهای مواصلاتی از جمله اثرات این سامانه بارشی است.

او گفت: توصیه می‌شود که اهالی استان فارس در زمان فعالیت این سامانه بارشی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و با احتیاط کامل در جاده‌ها تردد کنند.

اسماعیل زاده افزود: همچنین دامداران این استان باید از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق در این مدت خودداری کرده و باغداران نیز نسبت به برداشت محصولات باقی مانده خود اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.