اسد عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی، ازعصر امروز، یکشنبه سامانه بارشی قوی به آسمان استان وارد شده و تا ساعاتی از روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی اظهار داشت: طی این مدت بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه، احتمال ریزش تگرگ در سطح شهرستان خرم آباد و در ارتفاعات بارش برف را به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، از همه شهروندان و بخصوص ساکنان اطراف رودخانه‌های خرم رود، کرگانه، ماسور و رودخانه سزار تقاضا می شود ضمن حفظ هوشیاری و آرامش با اتخاذ تدابیر لازم، نسبت به ترک مناطق حاشیه رودخانه‌ها و نواحی در معرض خطر سیل اقدام کرده و به مکان‌های امن بروند.
فرماندار خرم آباد اضافه کرد: با توجه به شدت بارش در تمامی نقاط خرم آباد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل پیش بینی می‌شود.
عبدالهی یادآور شد: 56 روستای این شهرستان واقع در چهار بخش مرکزی، پاپی، بیرانوند و زاغه به شدت در معرض خطر طغیان رودخانه هستند.
وی افزود: طغیان رودخانه کرگانه به روستاهای محمدحسن پروانه، کمالوند غلامعلی، دهنو کمالوند، هفت چشمه، کهریز جدید و قدیم و کرگانه دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به اینکه روستاهای ده باقر، ناصروند، بلیلوند؛ دارایی و دیناروند نیز در خطر طغیان رودخانه کرگاه شرقی هستند، اظهار داشت: طغیان رودخانه همچنین روستاهای رباط دارحوض، چم چقال، مریدآباد، پاپی خالدار علیا، که جو و قلعه سنگی را تهدید می کند.
وی بیان کرد: اهالی روستاهای سهیل بیگی، تلوری علیا و سفلی، بدرآباد علیا و سفلی، ده محسن، میان گلال، گیلوران علیا، علی محمد بیگی، سراب چنگایی، کاوه کالی، دست به زانو و سرطاق نیز به دلیل طغیان رودخانه کرگاه غربی اقدامات ایمنی را انجام دهند.
فرماندار خرم آباد اضافه کرد: همچنین اهالی روستاهای پیرجد، دهنو پیرجد، پیرجد پایین، گری سراب، پتک آباد، پاتخت 3 و دهنو چنارکل را طغیان رودخانه کاکاشرف تهدید می کند.
عبداللهی ادامه داد: در بخش پاپی نیز اهالی آب شباندر، بخشی از شهر سپیددشت، چم سنگر، کشور، تنگ هفت و تنگ پنج در معرض خطر طغیان رودخانه دورود هستند.
وی ادامه داد: سرریز سد ایوشان و طغیان رودخانه اصلی بخش بیرانوند قلعه کاسیان، کله جو آرین، شهر بیرانشهر، گولاب، عبدی آباد، چغابل، سراب ملکی و رازباشی 1، 2 و 3 را تهدید می کند.
وی گفت: به دلیل احتمال سرریز سد ایوشان نیز روستاهای کیکمدر، زرین آباد و پل هرو در خطر هستند.
وی تصریح کرد: بخشداران و دهیاران باید نسبت به اطلاع رسانی مستمر به ساکنان این مناطق اقدام جدی داشته باشند.
بارش های سیل آسا از شب گذشته در لرستان آغاز شده و تا سه شنبه ادامه دارد.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.