«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی ناپایداری جوی در این استان تا اواخر روز سه شنبه تداوم دارد و علاوه بر تشدید بارش ها در این مدت مناطق سردسیر با بارش برف همراه می شود.
وی بیان کرد: آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل ها به ویژه در نواحی جنوب و غرب استان مرکزی در شبانه روز آتی پیش بینی شده و در مناطق سردسیر استان بارش برف می تواند موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های استان به ویژه گردنه زالیان شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: احتمال وزش باد شدید موقتی و رعد و برق نیز تا اواخر وقت امروز (دوشنبه) در این استان وجود دارد.
مرادی توصیه کرد: به دلیل تداوم ناپایدارای و شدت بارش ها، می طلبد تمهیدات لازم برای آمادگی و مقابله با سیلاب احتمالی مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: سامانه بارشی فعلی از اواخر وقت سه شنبه یا بامداد چهارشنبه از مناطق مرکزی عبور خواهد کرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: دلیجان با بیشینه دمای 17 و 9 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای هشت دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
مرادی گفت: بارش باران در شبانه روز اخیر در تمام ایستگاه های استان مرکزی گزارش شده است که بیشترین میزان با 70 و چهار دهم میلیمتر از ایستگاه خنداب بوده است.
وی عنوان کرد: در این مدت 32 و 6 دهم میلیمتر بار در آشتیان، 33 و نیم میلیمتر در اراک، 39 و سه دهم میلیمتر در تفرش، 18 و 2 دهم میلیمتر در خمین، 14 میلیمتر در دلیجان، 20 و 6 دهم میلیمتر در ساوه، 46 میلیمتر در شازند، 38 و نیم میلیمتر در غرق آباد، 47 و هفت دهم میلیمتر در کمیجان، 15 میلیمتر در محلات، 19 و هشت دهم میلیمتر در زرندیه و 44 میلیمتر در فرمهین گزارش شده است.
حدود 300 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.