دوست‌محمد کلیم روزجمعه در حاشیه نشست دیسکاشن هواشناسی سیستان و بلوچستان در زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌ها اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه اخطاریه جوی صادر کرد و نسبت به وقوع بارش های شدید و خیلی شدید در استان هشدار دارد.
وی با بیان اینکه موج بارشی از امروز وارد استان شده و بارش های ناچیز از برخی نقاط استان گزارش شده است، گفت: از امشب تا صبح یکشنبه باران و رگبار فوق سنگین (سیل آسا) در استان پیش بینی می شود به طوری که ارتفاع بارش‌ها بین ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر و در برخی نقاط بیش از ۱۰۰ میلی متر برآورد می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تمرکز و هسته بارش ها در مناطق مرکزی، غرب استان، جنوب و سواحل است، اما این بدان معنا نیست که سایر نقاط استان بارندگی ندارند در واقع این سامانه بارش های فراگیر و قابل توجهی برای اکثر نقاط استان به همراه خواهد داشت.
کلیم خاطرنشان کرد:  رگبار فوق سنگین (شدید) باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ، از مهمترین پیامدهای این سامانه بارشی است که منجر به طغیان رودخانه های محلی، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی و کاهش دید می شود.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روزهای آتی محتمل است.

معاون اداره کل هواشناسی استان توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از اتراق کردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب و از سفرهای غیر ضروری نیز پرهیز و هنگام ترددهای ضروری در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی اکیداً خوداری شود.
کلیم ادامه داد: دریای عمان در روزهای آینده مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.