محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته با تقویت جریانات شمالی، وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان شدت گرفت و صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی بیان کرد: هم‌اینک سرعت وزش باد در شهر زابل بیش‌از ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

 رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش این باد تأثیر قابل توجهی بر افزایش غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل نداشته است.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود تا اواسط روز سه شنبه وزش باد شدید، در پاره‌ای نقاط باد و گردوخاک در شمال استان ادامه داشته باشد.

دیانتی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود وزش باد با شدت کمتر نوار شرقی و مرز غربی سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی همچنین از احتمال ورود سامانه بارشی ضعیف به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات جنوبی این استان وقوع بارش‌های پراکنده و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در شبانه روز گذشته چابهار با دمای ۲۹.۸ درجه سلسیوس گرمترین شهر و بامداد امروز زاهدان با دمای ۰.۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان بوده است.

وی همچنین اظهار داشت: دریای عمان در دو روز آینده به نسبت آرام پیشبینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.