محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک توفان «ماها» در عرض ۱۱ درجه شمالی قرار دارد که با سرعت حرکت ۱۵ کیلومتر بر ساعت در حال پیش‌روی به سمت شمال غرب است.
وی ادامه داد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که «ماها» از نوع توفان درجه سه حاره‌ای است که بیشینه سرعت وزش باد در محدود فعالیت آن به بیش‌از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: به طور کلی توفان‌های حاره‌ای به پنج دسته تقسیم می‌شوند که شدیدترین نوع آن توفان نوع پنجم است است که بیشینه سرعت آن به بیش‌از ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود توفان حاره‌ای «ماها» تا مدار ۱۷ درجه شمالی پیشروی کند و به سمت کشور عمان منحرف شود.
حیدری افزود: این توفان در تمام طول شبانه روز در اداره‌کل هواشناسی استان رصد می‌شود و هر گونه تغییر در مسیر حرکت آن به اطلاع شهروندان ساحلی می‌رسد.
وی در باره آخرین وضعیت توفان حاره‌ای «کیار» نیز گفت: این توفان که دریای عمان را به شدت مواج کرد، هم‌اینک در مدار ۱۸ درجه عرض شمالی قرار دارد و به شدت تضعیف شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امروز بیشینه سرعت وزش باد در توفان «کیار» به ۹۵ تا ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت برسد و رفته رفته تا یکی ۲ روز آینده فعالیت آن به کلی متوقف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.