محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود سرعت توفان در محدوده فعالیت به حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که موجب تلاطم شدید دریا در این مناطق می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌اینک این توفان در فاصله حدود ۱۴۰۰ کیلومتری از سواحل چابهار قرار دارد و با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال غرب است که پیش‌بینی می‌شود در نهایت به سمت سواحل کشور عمان رفته و سپس تضعیف شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این توفان به صورت مستقیم برای سواحل استان خطری در پی ندارد، گفت: با این وجود به دلیل شدت توفان انتظار می‌رود از روز دوشنبه دریای عمان در نزدیکی سواحل چابهار مواج و متلاطم شود که فعالیت‌های دریایی سواحل نزدیک را نیز مختل کند.
وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شناورهای فرا ساحل سیستان و بلوچستان از تردد در محدوده فعالیت این توفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند.

حیدری افزود: بارش‌های سنگین باران، صاعقه، وزش بادهای شدید، افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن دریا از پیامدهای توفان‌های حاره‌ای است که فعالیت‌های دریایی در محدوده فعالیت خود را متوقف می‌کند.
وی بیان کرد: از اواسط هفته موج بارشی کم دامنه و ضعیف وارد سیستان و بلوچستان میشود که احتمال وقوع رگبارورعدوبرق پراکنده در مناطق جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.