معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:  توفان حاره ای شکل گرفته در شمال اقیانوس هند تبدیل به طوفان درجه ۲ شده و با شدت بیشتر امروز سه شنبه در عرض های پایین فعالیت خواهد داشت.
کیانوش عارفی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طوفان طی فردا (چها چهارشنبه) تضعیف شده و تاثیری هم در جنوب ایران ندارد.
وی ادامه داد: امروز سه شنبه شاهد ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در برخی نقاط استان هرمزگان خواهیم بود.
معاون هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سه شنبه در مناطق دریایی شرق تنگه هرمز و دریای عمان شاهد وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
وی گفت: توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان نیز صورت گیرد .
معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته فردا چهارشنبه نیز با تاثیر بادهای جنوب شرقی دریا در ساعت صبح به نسبت مواج است و شرایط بارش رگباری در ساعت بعدازظهر در ارتفاعات استان مهیا خواهد بود .
عارفی اضافه کرد: باتوجه به تاثیر جریانات شرقی در ساعت بعدازظهر رشد ابر ، رگبار موقتی باران و رعد وبرق در ارتفاعات منطقه بشاگرد پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه در مناطق ساحلی هرمزگان کاهش ۱ تا ۲ درجه ای دما پیش بینی می شود.
۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.