محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از چابهار، شهر راسک با بیشینه دمای ۲۶.۳ درجه سلسیوس دومین شهرگرم کشور شد.
وی با بیان اینکه برخلاف نواحی جنوبی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان، دمای هوا در بخش‌های شمالی استان روند کاهشی به خود دید افزود: صبح امروز در برخی مناطق مانند زاهدان شاهد یخبندان بودیم به طوریکه کمینه دمای این شهر با ۶ درجه کاهش نسبت به روز پنجشنبه به منفی یک درجه سلسیوس رسید.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیشترین کاهش دمای روی داده تا صبح امروز مربوط به شهر دلگان در غرب استان است که کمینه دمای آن با ۱۰ درجه کاهش نسبت به پنجشنبه گذشته به ۶.۳ درجه سلسیوس رسید.
وی ادامه داد: صبح امروز در خاش و ایرانشهر نیز دمای هوا ۸.۵ درجه سلسیوس کاهش یافت. 
حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود سرمای شبانه و در نقاط سردسیر یخبندان شبانه همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد به طوریکه در روزهای پیش رو کمینه دمای هوا در سردترین نقطه استان به حدود منفی سه درجه سلسیوس برسد.
وی به آخرین وضعیت نقاط ساحلی و دریای عمان اشاره کرد و گفت: وزش باد و غبار محلی مهمترین پدیده نوار ساحلی استان است که در برخی مناطق احتمال وقوع مه رقیق نیز وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود دریای عمان تا صبح یکشنبه به نسبت مواج باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.