حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: بهترین توشه برای انسان تقوا، پارسایی و پرهیزگاری است. انسان باید مراقب انجام واجبات و آلودگی به حرام باشد که رعایت این موارد روح تقوا است. 

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران این نیرو بویژه در ایرانشهر افزود: زحمات و تلاش های بی دریغ این عزیزان برای نظم و امنیت جامعه قابل تقدیر و تجلیل است. 

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: شهادت ۱۳هزار نفر و جانبازی ۲۲ هزار نفر از نیروهای جان برکف انتظامی نشان از عشق و علاقه پرسنل تلاشگر این نیرو به نظام، ملت و کشور دارد.

وی افزود: گستره عملیاتی نیروی انتظامی بسیار متعدد است که مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، مخلان امنیت جامعه، جرائم رایانه ای و سایبری، مرزداری و حفاظت از منابع طبیعی و غیره با داشتن یگان‌های زیر مجموعه شامل یگان ویژه،مرزبانی، پلیس راهور، آگاهی و پلیس ۱۱۰ از جمله حوزه های کاری و رسالت این نیرو است. 

حجت الاسلام ابطحی گفت: خدمت در نیروی انتظامی آسان نیست و هر شغلی مشکلات خاص خود را دارد اما خدمت پرسنل نیروی انتظامی در این مناطق با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی بودن، فراوانی فقر فرهنگی، ازدیاد مواد مخدر و سلاح بزرگترین معضلات شهرستان ایرانشهر است. 

وی با اشاره به گلایه شهروندان ایرانشهر از امنیت تصریح کرد: با عنایت به گستره و حجم تخلفات در این شهرستان ضروریست سایر ارگان ها مانند بسیج محلات با برنامه ریزی و گشت زنی منظم و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و استفاده از دوربین های مدار بسته در مکان های اصلی نسبت به دستگیری مجرمان و ارتقا امنیت شهرستان اقدام کنند. 

وی با اشاره به جمع آوری معتادین از ایرانشهر و حمایت از آنان و ناامیدی مردم از دولت گفت: برای کم کردن و نجات معتادین ایجاد کمپ های مردمی بسیار حائز اهمیت است و در راستای کار آفرینی تاکنون سپاه اقدامات پسندیده ای انجام داده است و از این به بعد هم مردم باید کارها و مشکلات شان را به صورت مردمی انجام دهند. 

ابطحی اذعان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه به نکته مهمی در بحث هسته ای اشاره کرده و فرمودند که تعهدات هسته ای را به شدت کاهش دهیم مردم باید در فرامین رهبر مطالبه گر و دقیق تر شوند.

امام جمعه ایرانشهر گفت: سپاه نباید پیرو و محافظه کار شود و تمام هم و غم خود را به خواسته لیبرال ها در داخل مرزها بگذارد و بی خیال از خارج مرزها شود. یکی از معضلات کشور تنبلی و بی تفاوتی نسبت به کار و محول کردن کار به فردا است که بسیاری از سازمان ها این کار را انجام می دهند. 

وی اضافه کرد: یک نمونه از تنبلی سازمان ها قانون مصوبه مجلس در مورد ثبت اموال مسئولان کشور است که تا پیش از انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه از این عمل چشم پوشی کردند. برخی تخلفات کارخانه های اقتصادی را تعطیل و قطعات بی کیفیت را با نام ایران از چین وارد کرد. 

ابطحی گفت: آمریکا از قدرت عظیم کشور ایران خبر دارد و ترامپ از حمله به ایران می ترسد.

۷۳۱۴ **۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.