به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه در مسجد جامع به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره نحوی برپایی هیاتهای عزاداری امام حسین (ع) و رعایت شان این امام بزرگوار در اشعار و تعابیر مداحان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ایشان به هیاتهای عزاداری توصیه کردند، شکل و تعابیر سنتی عزاداری برای اباعبدالله حسین (ع) را حفظ و از به کارگیری لوازم ، تعابیر و اشعاری که این مراسم ها را سبک جلوه دهد بپرهیزند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همچنین از مداحان که برای حمایت از دین و اسلام فعالیت می کنند خواستند از مبالغه گویی و بکارگیری آهنگ های سبک پرهیز کنند و تعابیری به کار نبرند که اشک ریختن برای امام حسین (ع) که بسیار خوب است مجوزی برای گناه کردن جلوه دهند.

آیت الله علما در بخش دیگر از خطبه های خود قیام امام حسین (ع) را در راستای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز برشمرد و بیان داشت: امام حسین (ع) وقتی دید جامعه اسلامی به خطر افتاده است در راستای وظیفه ای قرآنی و دینی اش برای حفظ اسلام و زحمات پیغمبر (ص) قیام کرد و تا آخرین ساعات نیز به اقامه نماز پرداخت تا نشان بدهد که قیامش برای بندگی و اطلاعات از خداوند و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: اگر در جامعه ما که ۱۰۰ درصد اسلامی است فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به قیام عاشور، اذعان داشت: انقلاب اسلامی رگ، ریشه، الگو و هویت خود را از قیام عاشورای اباعبدالله گرفته و برای همین نیز مردم ما از هیچ چیز نهراسیدند و در مقابل شرق و غرب ایستادند و در تحریم، محاصره و جنگ، مقاومت و ایستادگی کردند و این درسی بود که از قیام عاشور گرفتند و نهراسیدند.

او همچنین به نامه تشکر آمیز  اسماعیل هنیه رهبر حماس به مقام معظم رهبری اشاره کرد که از مواضع قاطعانه رهبر انقلاب در حمایت از فلسطین تشکر کرده بود و بیان داشت: مقام معظم رهبری در حمایت از فلسطین با درس گرفتن از عاشورا از هیچ قدرتی نمی ترسد و شجاعانه مواضع شان را اعلام می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگر از خطبه های خود از مسئولان کشور به ویژه وزارت امور خارجه کشور خواست که به اروپاییان اعتماد نکنند زیرا اروپایی ها نوکر آمریکا هستند و نمی خواهند برنامه و اهداف ما را اجر کنند.

آیت علما در ادامه به شانزدهم شهریور روز مبارزه با بی سوادی در تقویم کشور اشاره کرد و گفت: استعمارگران نمی خواهند در جامعه ای سواد و آگاهی وجود داشته باشد تا بر آنها مسلط شوند.

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی حرکت بسیار رو به رشد و عملکرد بسیار خوبی در زمینه سواد آموزی در کشور داشته ایم.

وی همچنین به روز هفده شهریور روز جمعه سیاه و شهادت بسیار از هموطنان در میدان ژاله سابق و شهدای فعلی اشاره کرد و افزود: کشور ما برای اینکه انقلاب به ثمر برسد هزینه و سرمایه گذاری فراوانی انجام داده است لذا برای حفظ و توسعه آن باید تلاش و مجاهدت زیادی به خرج دهیم و سرمایه گذاری کنیم.

۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.