سردار علی قاسمی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای‌المهدی (عج) افزود: امام حسین (ع) راه عزت را انتخاب و ذلت را نپذیرفت و امروز مردم و مسئولان در قالب مسئولیت فردی و اجتماعی نباید نسبت به محیط پیرامون بی‌تفاوت باشند.

وی ادامه داد: معنی ندارد مسئولان بی‌تفاوت نسبت به محل خدمت باشند روسای دانشگاه باید جلوی هر حرفی را بگیرند  و این امر در همه مسئولیت‌ها می‌گنجد که متاسفانه شاهد کم‌کاری در این زمینه هستیم.

سردار قاسمی اظهار داشت: جامعه باید نسبت به مسئولیت فردی و اجتماعی پاسخگو باشد که این سیره ائمه اطهار(س) است، با اصول اسلامی از خودمان شروع کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر دنبال شود.

 وی یادآور شد: امر به معروف باید از روی خیرخواهی، شناخت کافی، احترام به فهم دیگران، صبر و استقامت، عدم اصرار، تذکر لسانی و عدم اجبار صورت گیرد؛ امر به معروف و نهی از منکر یک هنر است که باید این هنر در جامعه تقویت شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مردم در جمهوری اسلامی رکن اصلی نظام هستند و قوام نظام بر پشتیبانی مردم از رهبری و نظام است.

وی عنوان کرد: قیام امام حسین (ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بود، امام حسین (ع) تذکر دادند اما سازش و ذلت نپذیرفتند و مذاکره نکردند و ما هم باید درس بگیریم و در دیپلماسی و اقتصاد راه و منش سیدالشهدا(ع) را دنبال کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: نماز، صبر، بصیرت، ایستادگی و مقاومت را باید الگو قرار دهیم که در موضوع ایستادگی و مقاومت پیروز بودیم اما در بحث نماز و بصیرت باید توجه بیشتری شود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۷ عملکرد خوبی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نداشتیم اما تلاش زیادی در دانشگاه‌ها، مدارس، محیط‌های فرهنگی انجام شد که قابل توجه است.

سردار قاسمی افزود: تلاش زیادی در ساماندهی تالارها و مجتمع‌های فرهنگی در صورت بندی قراردادها صورت گرفت اما متاسفانه عده‌ای رعایت نکردند که شهر بیرجند به عنوان شهری ولایی باید از برخی بی بند و باری ها عاری شود.

وی ذکر کرد: نظارت دستگاه‌های اجرایی بر عفاف و حجاب، تشکیل ۱۷۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر، پیگیری آموزش عفاف و حجاب، جلسات اخلاق مدیران، سالم سازی محیط‌های ورزشی و تفکیک محیط کار خواهران و برادران از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سال ۹۷ تاکنون است.

فرمانره سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: ساماندهی گروه‌های موزیک، گزینش هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی طلایه‌دار، تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر و تریبون آزاد در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این مدت بوده است.

امروز نمازگزاران بیرجند به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر مسیر بلوار صنعت وبیرجند را راهپیمایی کردند.

تذکر لسانی احیا باید گردد، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، دست خدا بر سر ما خامنه ای رهبر ما، هیهات من‌الذله، و لبیک یا خامنه ای از مهمترین شعارهای طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در این راهپیمایی بود.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.