حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز یکشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح زاهدان اظهار داشت: دشمن در دوران جنگ تحمیلی به خیال اینکه دولت و نظام از قدرت بالایی برخوردار نیست وارد جنگ با ایران شد و سعی در ضربه زدن و به زانو در آوردن مردم و انقلاب را داشت.

وی ادامه داد: هوشیاری امام خمینی(ره) سبب شد تا مردم وارد عمل شده و پیروز میدان شوند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: پیروزی مدافعان میهن در جنگ تحمیلی زمانی رخ داد که در محاصره شدید اقتصادی قرار داشتیم و از توان نظامی پیشرفته‌ای نیز برخوردار نبودیم.

وی بیان کرد: توکل بر خدا، صبر، پایداری، مقاومت و تقدیم کردن هزاران شهید، رمز پیروزی مجاهدان در مقابل دشمن بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: امروز ایران در بالاترین قدرت خود در منطقه و جهان قرار دارد و تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: دوران دفاع مقدس نماد جبهه حق و باطل و الگویی از واقعه‌ی کربلا بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مقاومت، غیرت دینی، صبر، از خودگذشتگی، شهادت طلبی و مقابله در برابر ستمگران از جمله درس‌هایی است که مدافعان میهن از واقعه کربلا بدست آوردند.

واقعیت‌های دفاع مقدس باید به درستی برای مردم تبیین شود

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز گفت: باید واقعیت‌های جنگ آن‌گونه که اتفاق افتاده به مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.

سردار سرتیپ محمد مارانی دفاع مقدس را دارای مولفه‌های بسیاری دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های دفاع مقدس فرماندهی و رهبری امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بدون آنکه فرمانده نظامی و یا آموزش نظامی دیده باشد بدرستی تصمیمات مهم و مناسبی در دوران دفاع مقدس اعمال می‌کردند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور بیان کرد: مولفه دوم و مهم بعد از رهبری حضور مردم و رزمندگان در مقابله با دشمنان بود.

وی ایمان و اخلاص مردم را مولفه دیگر در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: خداوند همواره کمک کننده و مددکار نیروهای رزمنده در تمام شرایط جنگ بوده است.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.