کتاب «آن دورها ابراهیم » در ۱۱۵ صفحه و توسط انتشارات سوره مهر در یکهزار و ۲۵۰ نسخه منتشر شده است. آن دورها ابراهیم » به زبان ساده، لحنی گرم و صمیمی از یک جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس روایت می‌کند.
قصه ابراهیم نمادی از مقاومت در برابر سختی ها و مصائب و ناملایمت های روزگار پس از جنگ تحمیلی است . در پنداری غبارگرفته آدم ها و مکان های داستان گویی بوده اند، هستند و ادامه دارند.


بخشی از کتاب
جنگ که شروع شد، زره رزم به تن تک تک مردم سه محله قالب گرفت و از درون، کوچک و بزرگ، زن و مرد ، پیر و جوان حماسه تراوید و ایثار.
غلامعلی ، میرآب محله شبدری شاهرود اولین سرخپوش جنگ بود،ر حمان شوفر تا خود سومار یک نفس راند و درست شب دامادی پسرش به جای او رخت دامادی به تن کرد و تا چهل شب برایش به سوگ نشست، سه پسر میرزاشفیع محضردار هم دریک شب حمله جان باختند و پامناری ها سه حجله به بزرگی نخل آقا امام حسین (ع) برایشان به پا کردند.
در سال های جنگ و خون آنچه از این سه محله قدیمی شاهرود به جامانده ماندنی شد و ماندگار قصه جنگ ،غصه دل ها شد و حسرت نگاه ها به شعر شاعران قافیه اش را عوض کرد و نه قاب عکس شکسته طاق ها مرهم زخم های کهنه مادران و همسران نگران شد.
همه اهل محل جنگ را مثل دود غلیظ نیم سوخته ای استشمام می کردند و برای آن طرف سیاهی و تاریکی و دود، هوای تمیز و آسمان آبی را آرزو داشتند.
بعد از جنگ ننه علی آن قدر کنار سقاخانه مسجد شیخ علی اکبر چشم انتظار پسرش نشست ،تا یک روز صبح پیکرش را در چادر سیاه او به غسالخانه بردند.
۷۳۵۷/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.