به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت  با بیان اینکه دو هزار و ۶۹۳  نفر  از آزادگان گیلانی هستند،  افزود: آزادگان چراغ هایی هستند که نور آنان روشنی بخش جامعه است و جوانان بایستی نزدشان بروند  و درس بیاموزند.

وی با اشاره به ایستادگی آزادگان در برابر همه قدرت های جهانی در هشت سال دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: آزادگان در سخت ترین شرایط ایستادگی کردند و کتاب معرفت، علم، آگاهی و استقامت هستند که  ملت قدردان این قشر از جامعه است.

 وی در ادامه به پیش رو بودن عید سعید غدیر اشاره و بیان کرد:  اهمیت واقعه عید غدیر کمتر از واقعه کربلا  نیست ، چرا که حادثه کربلا بدلیل انحراف بخشی از افراد از غدیر و آن جریان بزرگ الهی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه درباره کربلا و نهضت سالار شهیدان امام حسین(ع) خوب کار کرده ایم ، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از جریان های اسلامی واقعه غدیر را از مردمان مخفی نگاه داشته اند و واقعیت این واقعه را که همان انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پس از پیامبر (ص) بود ، تبیین نمی کنند .

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در سایه امیرالمومنین علی(ع) تبلور یافته است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با ولایتمداری تنیده شده و  بایستی به  هر حرکتی که موجب ترویج ، تقویت احکام و مسائل غدیر شود ، کمک کرد.

آلله فلاحتی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه تقوا انسان را بیمه می کند، اظهار داشت: هر کسی فرزندان خود را به خاندان ائمه اطهار (ع) نزدیک کند و از سبک زندگی آنان برای تربیت فرزندانش الگو بگیرد ، در مسیر سعادت است.

۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.