وزیر سابق تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت:همه باید مانند مرحوم درخشنده صدای گروههای خاموش جامعه باشند و قدر بدانیم تشکل های کارگری و مردمی که برای کارگران قدم برمی دارند.

علی ربیعی ، پنج شنبه در مراسم  اولین سالگرد مرحوم فرامرز درخشنده سرپرست فقید خبرگزاری ایلنا در مازندران  که در مسجد الرسول ساری برگزار شد، گفت:به احترام یک روزنامه نگار پاک و دغدغه مند و صادق امروز همه حاضر هستند تا درنکوداشت این روز حاضر و این حضور حرمت به یک فرد نیست حرمت به یک اندیشه و سبک زندگی  است.

وی افزود:مرحوم درخشنده از دوستان قدیمی من بودند، کمتر از مشکلات خود سخن می گفت و همواره دغدغه مردم داشت .

ربیعی ادامه داد :روزنامه نگاری، سخنگوی جامعه کارگری و فعال مدنی از وی  شخصیت چندبعدی ساخت.

وزیر سابق تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش برای نجات یک جامعه وجلوگیری از انحراف بزرگ در دستور کار حضرت زینب بود گفت:اکنون در ایام محرم و صفرهستیم و باید بزرگ داشت این ایام را در دستور کار قرار دهیم  که آنچه در حضرت زینب دیدیم درس اخلاق بود.

وی خاطر نشان کرد:مراعات اخلاق مهم است و همه رسالت انبیا برای سعادت دنیوی و اخروی انسانها است و امام حسین به دنبال سعادت دنیوی و معنوی جامعه و زندگی آزاد و رها و معیشت درست بود و هرکس این نگاه را داشته باشد؛  زندگی معنوی دارد .

ربیعی با بیان اینمه هرکس برای جلوگیری از انحراف و فقرا و برای معنویت جامعه بنویسد مسیر حسینی دارد گفت:مرحوم درخشنده به شخصه رسانه قدیمی است و کار اصلی رسانه آزادی و آزاد اندیشی است و برای کار سالم رسانه ای و سعادت جامعه در مسیر امام حسین باید بود.

وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاری مسوول، نماد درخشنده است که در اوج بیماری قلم نفروخت تاکید کرد:امروز جامعه ما نیازمند رسانه آزاد و قلم آزاد است و باید به اصالت رسانه ها پی ببریم که مسوولیت و اصالت دارد.

ربیعی گفت:روزنامه نگاران آزاد باید فهم مشترک ایجاد کرده و جامعه پر از سوء تفاهم را به اعتماد تبدیل کنند که در سایه رسالت قلم و روزنامه نگاری آزاد است.

وزیر سابق تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود:امروز معیشت مردم دچار سختی شده و راهی جز همفکری و کاهش تنش و باهم حرکت کردن نداریم و رسانه های مسوول موجب  اتحاد بیشتر می شوند.

وی ادامه داد :حرکت ما در جامعه با نوشتن ونقد آزاد و حمایت از هم میسر است و با حفظ کلیت نظام می توان از بحران عبور کرد.

ربیعی با بیان اینکه باید سخنگوی گروههای خاموش بود که یک نعمت است و آنانی که باید برای فقرا بنویسند و اکنون به سخنگویی برای کارگران و ناتوانان و نیازمندان احتیاج داریم و امروز روزنامه کاروکارگر و خبرگزاری ایلنا این رسالت را دارد و نجیبانه کار می کنند کارگران که کار جان می کنند و جان کار می کنند.

وی گفت:قلم آرمان گرا باید قدردانسته شود؛ نوشتن آرمان فقر؛ ضدفساد و معنویت و اسلامیت در دستور کار مرحوم درخشنده بود.

ربیعی از مرحوم درخشنده بعنوان صدای گروههای خاموش جامعه نام برد و افزود: همه باید چنین باشند و قدر بدانیم تشکل های کارگری و کارگران در تشکیلات گفتگو کنند و فضایی ایجاد شود که صداهایشان به گوش برسد وفرصت های برابر برای آحاد جامعه باید باشد که باید به دل تشکل رفت.

ور در پایان گفت:درخشنده قلم زد و قلم نفروخت و خبر جعلی نداد و لازم نیست برای اینکه صدای محرومان باشیم رگ بلند داشته باشیم، بلکه با تن رنجور هم می توان برای دفاع از حقانیت تلاش کرد و مرحوم درخشنده به ما آموخت و یاد داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.