رسانه ها ابزار انتقال پیامند اما گاهی خود پیام نیز تبدیل به رسانه می‌شود که پیام آور اتفاق ها و پیام های دیگری است که حتی پس از قرن ها می تواند انعکاس دهنده واقعیت‌ها باشد و انتقال دهنده ارزش های بیشماری که تغییر، نخستین اثر آن خواهد بود. اینک که محرم دیگری را سپری کردیم و بازخوانی واقعه کربلا پس از هزار و چند صد سال شما گویی اتفاق به وقوع پیوسته در آن حادثه تاریخی در این روزگاران مشاهده شده است و این یک معجزه است برای پیامی که خود رسانه ای شده است تا ماندگار بماند.
جدا از حادثه تلخ واقعه کربلا و شهادت آن یگانه آزادمرد و امام شهدای عزت و مردانگی پیام های انتشار یافته از صدای محرم هنوز در گوش ها نجوا می کند و قرن هاست که آن ایثار و از خودگذشتگی برای حریت جامعه بشری الگوی بی مانند هر قوم و قبیله و انسان آزاده ای است.
آنچه امام حسین (ع)انجام داد نه تنها در زمان نگنجید بلکه مکان نیز محو در آن اتفاق شد و این صدای حریت و آزادگی با موج خروشان ملت ها در لحظه و هر روز و در هر زمان و مکانی جاری است. حالا ترسیم این واقعه از صدای نی باشد یا بانک طبل و حنجره مداحان و واعظین و یا اشک های عزاداران و شاعران و نگاه متعجب سیاستمداران و یا تغییر رنگ شهرها و احسان نیکوکاران تا تصاویر و پردازش ها و تفسیر متحیرانه از بلندگوهای دوست و دشمن که همه و همه نشان از آن دارد که این رسانه تنها رسانه ماندگاری است که می ماند.
حسین (ع) صدایی است که هر روز بلندتر شنیده می شود و اجتماع شکل گرفته حول و محور این نام اجتماع بزرگی را خلق کرده که موجب همبستگی های ملی و فراملی شده است و اینجاست که نام‌های ماندگار با معجزه خود اقتدار می آفرینند و قدرتی که توان در ک آن از انسان خارج است و اگر باور نداری به اربعین بنگر!
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.