به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا خدری روز شنبه در نشست با شماری از طلبه های بوشهری افزود: چنانچه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود آن جامعه با فسادهای مختلفی مواجه می شود.
وی بیان کرد: عقل آدمی نیز حکم می کند که اگر انسان فساد و منکری را دید نسبت به آن حساس باشد تا آن منکر و فساد در جامعه گسترش پیدا نکند.
خدری اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر بواسطه کارکرد بسیار مطلوب عاملی برای پیشرفت معنوی و فرهنگی در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مراتب مختلف و مصادیق فراوانی دارد اظهار داشت: در سال های اخیر عده ای با شیوه های نادرستی امر به معروف و نهی از منکر کردند که این باعث رویگردانی جوانان از فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: بیان در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و با هر قشری به روش خاصی باید صحبت کرد تا این امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرد.
خدری گفت: امام حسین(ع) در مقابل ظلم قیام کرد و مقابل کسی که می خواست ریشه های دین را قطع کند ایستاد و امروز ما نیز باید به تاسی از وی این مسیر را با روش هایی مطلوب و تاثیرگذار ادامه دهیم.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.