به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاههای کتاب سیستان و بلوچستان تاکنون 524 ناشر برای حضور اعلام آمادگی کرده اند اما از آنجایی که این نمایشگاه دارای 240 غرفه است، ناشران کیفی تر انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: امسال همزمان با برپایی این نمایشگاه سه رویداد «نمایشگاه رسانه های دیجیتال، دستاوردهای فرهنگی هنری کانون های مساجد روستایی سیستان و بلوچستان و پنجمین دوره کتاب سال استان با تجلیل از برترین های این حوزه» تدارک شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پنجمین دوره کتاب استان 116 اثر از هنرمندان استان ارسال شده است که در پایان 10 اثر برتر انتخاب و تجلیل خواهند شد.
مسگرانی افزود: نمایشگاه کتاب تنها بازار فروش کتاب نیست بلکه جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارزش گذاری به نویسندگان است.
وی بیان کرد: کتاب های این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی عرضه می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: امسال در بیستمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان یک میلیارد تومان بن کتاب توزیع می شود که 100 میلیون تومان بیشتر از سال گذشته است.
وی ساعت بازدید نمایشگاه را 9 تا 12ظهر و 16 تا 20 عصر ذکر کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور خواهند یافت.
مسگرانی فروش سال گذشته نمایشگاه کتاب زاهدان را 2 میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: رونمایی کتاب، دیدار با اهالی قلم و اجرای برنامه های متناسب با ولادت حضرت زهرا(س) از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه بیستم است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته اخیر اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی در استان رخ داده که از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه بین المللی مد و لباس در چابهار اشاره کرد.
وی از برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با رویکرد سفال و سرامیک در زاهدان خبر داد و افزود: این نمایشگاه باتاکید بر اقتصاد و فرهنگ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از امشب با حضور 30 هنرمند مطرح کشور و 30 هنرمند سیستان و بلوچستان در زاهدان برپا می شود.
رئیس انجمن هنرمندان سفال ایران نیز در این نشست گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه در هفت شاخه تجسمی در استان های مختلف است.
فرزاد فرجی افزود: امسال نمایشگاه هنرهای تجسمی در حوزه سفال در زاهدان برگزار و در قالب 2 محور اقتصاد در هنرهای تجسمی و ظرفیت های هنرهای عمومی نشست های برگزار می شود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.