به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه راه اندازی این کتابخانه در جمع خبرنگاران افزود: کتابخانه تخصصی خلیج فارس می تواند به مرکز پژوهش و تبادل تجربه و اندیشه در حوزه های مختلف خلیج فارس تبدیل شود.
سید عباس صالحی افزود: مشارکت اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان به خلیج فارس می تواند در افزایش منابع مکتوب کتابخانه موثر باشد و لازم است بخشی از کتاب های کتابخانه از طریق خیران به صورت اهدایی تامین شود.
وی بیان داشت: با توجه به تنوع و عمق پژوهش های صورت گرفته از خلیج فارس در طول قرن های مختلف نیاز بود مرکزی برای جمع آوری این منابع و در اختیار قرار دادن آن به علاقه مندان و پژوهشگران راه اندازی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: هرچند هم اکنون منابع موجود در کتابخانه کامل نیست اما با همکاری و قول مساعد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی پژوهشگران و اساتید کمبودهای آن در کمترین زمان رفع و به مرکزی معتبر در جهت معرفی خلیج فارس تبدیل خواهد شد.
علیرضا درویش نژاد، از همکاری و مشارکت انجمن مولفان و نویسندگان استان هرمزگان در ایجاد و راه اندازی کتابخانه تخصصی خلیج فارس قدردانی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه با سفر به بندرعباس در آیین پایانی هشتمین جشنواره فرهنگی - هنری روز ملی خلیج فارس نیز شرکت کرد.
7195/7408

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.