به گزارش ایرنا محمد جوروند روز سه شنبه در نشست خبری نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی خوزستان اظهار کرد: یکی از برنامه های کمتر دیده شده در شهرستان ها فروش آثار هنرهای تجسمی است و طی سال های اخیر فضای فروش آثار هنری و بازار برای آنها کمتر فراهم شده است.
وی با اشاره به مزایای فروش آثار هنری توضیح داد: از جمله این مزایا می‌توان به فعال شدن اقتصاد هنر، آشنایی هر چه بیشتر مخاطب با اثر هنری اصل و بهتر شدن وضعیت اقتصادی هنرمندان و ایجاد پویایی در تولید کارهای هنری اشاره کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در کشور ما فرهنگ هزینه کردن برای هنر فاخر آنگونه که باید جا نیفتاده است.
وی گفت: برای تئاتر، شعر، نقاشی پولی داده نمی‌شود در حالی که همین هنرها در دیگر کشورهای خریداران بسیاری دارد.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق موسسه توسعه هنرهای معاصر، بازار هنر تهران را در سال گذشته و سال جاری با موفقیت برگزار کرد و در اسفند امسال نیز در مشهد و اهواز قرار است این بازار هنر راه اندازی شود.
جوروند توضیح داد: راه اندازی این بازار هنر در تهران مقدمه ای است تا در چند ماه آینده معاونت هنری اداره کل با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان برای هنرمندان سراسر استان فروش آثار (اکسپو) برگزار کنند و فقط محدود به اهواز نباشد.
وی توضیح داد: هنرمندان تجسمی استان تا ١٩ اسفند مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند تا پس از بازبینی و داوری در اولین نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی اهواز و شهرستان‌ها در معرض نمایش قرار گیرند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: دبیرخانه این نمایشگاه تاکنون ٣٢٠٠ اثر دریافت کرده‌است که از این تعداد آثار ١٠٠ اثر برتر پس از داوری به نمایش گذاشته می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: آثار عرضه شده در رشته های مختلف هنرهای تجسمی همچون نقاشی، مجسمه‌سازی، عکس، تصویر سازی و.. و قیمت مصوب شده برای هر اثر ٩٠٠ هزار تومان است.
جوروند ادامه داد: زمان برپایی این نمایشگاه ٢١ تا ٢٦ اسفند و محل آن نگارخانه هنرهای تجسمی اهواز واقع در ساحلی شرقی جنب موزه هنرهای معاصر اهواز است.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.