به گزارش ایرنا، علی مرادخانی عصر سه شنبه در بازدید از گالری استاد آقامیری در کرج، افزود: این اقدامات آنها مانند یک واحد آموزشی که از آن بتوانند مدرک به علاقمندان بدهند، به رسمیت شناخته می شود.
وی همچنین گفت: امروز فضاهای مجازی یکی از ظرفیت های پرقدرتی هستند که می توان از آن برای معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و بزرگان بهره برد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی برای معرفی بزرگان تاثیر زیادی دارند و باید به گونه ای پیش برویم که جامعه را به دانش و معرفت این کار آشنا کنیم، به همین منظور نیاز است تا در زمینه تبلیغ کارهای فرهنگی و استفاده از فضاهای مجازی کارهای قوی تری صورت گیرد.
معاون هنری وزیر ارشاد افزود:تمامی سعی ما بر این است که این بزرگان و هنرمندان ما خود صاحب کار بشوند و هر چقدر امکانات در اختیار این افراد قرار بدهیم مناسب خواهد بود.
مرادخانی در بخش دیگری از سخنان خود به هنرهای تجسمی اشاره و خاطر نشان کرد:در این حوزه ها سال ها سکوتی بین هنرمندان و دولت وجود داشته، در سه سال گذشته حرکاتی برای رشد این بخش صورت گرفته و باید بتوانیم بیشتر به موضوع هنرهای تجسمی به ویژه در در معرفی اساتید، بپردازیم.
وی ادامه داد: مردم باید آهسته آهسته این هنرمندان و نیروهای انسانی ارزشمندی که در این بخش وجود دارند را بشناسند.
معاون وزیر ارشاد در ادامه به استفاده از توان بخش خصوصی برای رشد فرهنگ و هنر در کشور اشاره و گفت: در حوزه تئاتر این بخش به خوبی وارد شده، در حوزه موسیقی نیز استفاده از بخش خصوصی در حال رشد است و برای بالا بردن نگارخانه ها در استان های کشور بهره بردن از توان این بخش شروع شده است.
مرادخانی با اشاره به اینکه آشنا ساختن مردم با فرهنگ و هنر یکی از مهمترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: مردم باید به این باور برسندکه یک اثر اصیل هنری سرمایه گذاری برای خانواده و جامعه شان است که هیچ وقت از بین نمی رود و می تواند از نظر اقتصادی و اجتماعی برایشان اثرات مثبت زیادی داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید مردم را به دیدن برنامه های مختلف فرهنگی و هنری ترغیب کرد.
مرادخانی ببه موضوع مطرح کردن آثار هنری و فرهنگی هر استان اشاره کرد وگفت:برای هر استان ماموریت هایی در حوزه هنر تعریف شده تا مجموعه ای از شناسنامه فعالیت های خود داشته باشند و هر استانی یک جشنواره در سطح ملی برای خود تعیین کند.
وی افزود: هر یک از استان های کشور دارای یک جایگاهی از نظر فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف مانند تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر موارد هستند که اینها خود به خود هویت می دهد.
مراد خانی ادامه داد: وقتی در استانی مانند البرز مکانی به نام برغان وجود دارد که خاستگاه تعزیه است، این مکان ها باید تبدیل به فضاهایی شوند که همه دنیا آنها را ببیند.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.