مسعود اعلایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از ششم تا نهم بهمن و مرحله دوم آن از اوایل اسفندماه سالجاری در شهرستان چابهار اجرایی می شود.
وی بیان کرد: در این طرح 400 تیم 2 نفره در مناطق شهری، روستایی و عشایری چابهار اجرای طرح را برعهده دارند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: تمامی دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند تا بخوبی اطلاع رسانی شود و مردم با کارشناسان اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: چنانچه هنگام حضور کارشناسان در منازل خودشان حضور نداشتند حتما برای دریافت واکسن فلج اطفال به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
اعلایی هدف از اجرای این طرح را که هرساله اجرا می شود حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و شهرستان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در چندین سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در چابهار نداشته ایم، گفت: آخرین مورد فلج اطفال در کشور سال 1379 آنهم در این شهرستان بود که با واکسیناسیون مستمر و تکمیلی که هر ساله در دو نوبت با تشکیل تیم های ثابت و سیار انجام می شود از آن سال تا کنون هیچ موردی گزارش نشده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری سیستان و بلوچستان با 2 کشور پولیو آندمیک پاکستان و افغانستان در هر زمان خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای تداوم وضعیت عاری از پولیو، ایمن سازی تکمیلی با کیفیت مطلوب ضروریست.
اعلایی بیان کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح باید نقاط قوت و ضعف طرح پولیو در سال گذشته به دقت مرور شود و با استفاده از تجربیات گذشته مشکلات و نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
وی با رضایت از نحوه اجرای عملیات واکسیناسیون مرحله نخست و دوم پارسال از تمامی دستگاه های اجرایی چابهار بویژه هلال احمر که بیشترین همکاری را در تامین نیروی انسانی داشتند قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال نیز با همکاری همه ادارات شهرستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال را همچون سال های گذشته با موفقیت و پوشش 100درصدی به انجام برسانیم.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.