رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح 14 هزار و 130 نفر روز در قالب 157 نفر امدادگر و نجاتگر به مسافران خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: 26پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار جاده ای، ساحلی و کوهستان به صورت شبانه روزی در این طرح فعال است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این طرح با برخورداری از 72 دستگاه خودرو در قالب (آمبولانس خوروی نجات، وانت وسواری) و به همراه یک فروند چرخ بال آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: برای ارائه خدمات و اجرای هر چه بهتر این طرح دوره های توان افزایی و مهارت افزایی برای تمام نجاتگران پایگاه های امداد و نجات استان برگزار شده است.
راشکی ضمن آرزوی سفری ایمن و بدون خطر برای تمام مسافران گفت: ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه، رها سازی و نجات مصدومان در تصادفات احتمالی و اسکان مسافران مانده در راه در نقاط مختلف استان از جمله مهم ترین وظایف جمعیت هلال احمر در این ایام است.
وی تاکید کرد: 20محل در پایگاه های سیستان و بلوچستان برای اسکان اضطراری مسافران آماده و کاملا تجهیز شده و همچنین اتاق کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان (EOC) به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به حوادث ترافیکی و طبیعی است.
وی تاکید کرد: هموطنان در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی می توانند با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر تماس گیرند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود و با 2 کشور افغانستان و پاکستان حدود 1300 کیلومتر مرز دارد.
7316**3213**خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.