رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرحله از المپیاد با حضور هفت تیم 14 نفره برادران و 11 تیم 14 نفره خواهران از شهرستان های مختلف استان به همراه سرپرستان و مربیان آموزش و پرورش در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) زاهدان در حال برگزاری است.
وی افزود: در این مرحله از رقابت ها دانش آموزان شرکت کننده در رشته های ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی و ریوی، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، اطفاء حریق، پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم و حمل بک برد با هم به رقابت می پردازند.
وی افزود: این المپیاد یکی از برنامه های آموزشی است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو جوان هلال احمر طرح ریزی و اجرا می شود.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.