نبی بخش داودی روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد بحران ایرانشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ناپایداری جوی در هفته آینده در این شهرستان؛ مرخصی تمام مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی لغو شده است.
وی بیان کرد: هرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه دستگاهها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه امکانات دستگاه های ایرانشهر در زمان بحران محدود است گفت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.
وی نسبت به رفع هرگونه قطعی احتمالی برق، تلفن، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر، امداد رسانی توسط فوریت های پزشکی، هلال احمر و تمامی نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید کرد.
فرماندار ایرانشهر گفت: ما باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنیم.
داودی از مردم خواست از تردد در مسیرهای رودخانه ها خودداری کنند.
به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی از روز جمعه تا اواسط هفته آینده سراسر این استان را فرا می گیرد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: در این مدت علاوه بر احتمال آبگرفتگی معابر، در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان احتمال بارش تگرگ، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.
وی ادامه داد: بارش در این مدت در ارتفاعات حوزه آبریز هیرمند نیز قابل توجه برآورد می شود.
وی از شهروندان درخواست کرد: از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از روز جمعه تا اواخر هفته آینده در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی و جنوب شرق این استان وزش باد شدید از سمت جنوب غرب همراه با گرد وخاک و کاهش دید رخ خواهد داد.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.