استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تامین سیستم‌های گرمایشی و مقاوم سازی مدارس با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علی‌موهبتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به حادثه تلخ آتش‌سوزی در یکی از مدارس زاهدان گفت: موضوع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و مقاوم‌سازی مدارس از جمله کارهای مهم در حوزه آموزش و پرورش است که به جد باید پیگیری شود تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

احمد علی موهبتی نقش مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر هر ارگانی بتواند متولی و حامی یک مدرسه در سراسر استان سیستان و بلوچستان بشود دیگر مشکلی در زمینه آموزش و پرورش در این استان نخواهیم داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین مهارت آموزی سبک زندگی و فنی و حرفه‌ای در مدارس و ایجاد فضا برای خود‌کفایی را از مهم‌ترین راههایی دانست که به پیشرفت نظام آموزشی و تربیت جوانان و اشتغال آنان کمک می‌کند.

وی گفت: اگر در مدرسه‌ای این ظرفیت وجود دارد که به تنهایی یا با استفاده از بخش خصوصی به دانش‌آموزان سایر مدارس، آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای و کاربردی بدهد؛ ما از این طرح استقبال می کنیم مشروط بر اینکه با برنامه‌ریزی مدون و منطبق بر اهداف عالیه آموزش و پرورش باشد.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: سال های گذشته اقدامات خوبی توسط  خیرین مدرسه ساز در راستای گسترش و کیفی سازی فضاهای آموزش و پرورش در استان انجام شده اما هنوز با میانگین شاخص‌های کشوری فاصله داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.