به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان کاشفی روز چهارشنبه در نشست تخصصی شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که به موضوع رونق ساخت و ساز اختصاص داشت، افزود: ذات بخش خصوصی کسب سود است بدین منظور نگاه آنها در انجام پروژه ها کسب اطلاعات و شاخص های سود دهی یک پروژه است و تمام جوانب را در نظر می گیرند.
او اضافه کرد: اگر در انجام پروژه های کلان و خرد، دولت از دیدگاه بخش خصوصی پیروی کند در اجرای پروژه ها به مشکل بر نمی خورد.
وی در ادامه بیان داشت: برای رونق بخش مسکن در استان نیز باید از دیدگاه بخش خصوصی مشاوره گرفت ، بخش خصوصی ابتدا توجه می کند چه قشری از جامعه و با چه توان مالی بیشترین نیاز به مسکن را دارند و براساس نیاز آنها اقدام به ساخت و ساز می کنند.
کاشفی یکی از مهم ترین عوامل رونق صنعت ساخت و ساز را ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران دانست و اظهار داشت: تراکم زیرساخت ها در همه مناطق شهر کرمانشاه به یک اندازه نیست بنابراین نمی شود از یک ضوابط شهری یکسان در همه مناطق استفاده کرد باید بازنگری در این ضوابط ایجاد شود.
وی اضافه کرد: 95 درصد پرونده های ساخت و ساز استان به کمیسیون ماده صد می رود و این انرژی زیادی را از سرمایه گذاران می گیرد و باید فکر اساسی برای کاهش این پرونده ها کرد.
در این جلسه اعضای بخش خصوصی ساخت و ساز استان کرمانشاه از بوروکراسی اداری انتقاد کردند و اظهار داشتند برای گرفتن یک مجوز ساخت باید 30 اداره مراجعه کرد که حدود یک سال طول می کشد و این باعث فرار سرمایه گذاران می شود.
طولانی بودن روند بررسی پرونده های ساختمانی در کمیسیون ماده صد ، خوابیدن سرمایه هو مچنین تبعیض در اعمال جرایم اضافه زیربناها، تبعیض در مجوز اضافه ساخت و طرح های تفضیلی از جمله مهم ترین گلایه های بخش خصوصی در ساخت و ساز بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
شهر کرمانشاه نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.