حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهم ترین ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه استان، برگزاری جشن مردمی در مساجد ولایت و طاق بهلول قزوین و برخی امامزاده های شاخص استان مانند امامزاده حسین(ع) است.
به گفته وی به همین مناسبت از ابتدای هفته جاری 2 هزار و 447 مبلغ دینی به مدت شش روز به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شده اند.
وی به فضیلت و جایگاه ماه شعبان در احادیث و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه های بزرگداشت این ماه فرصت مناسبی برای بازگو کردن زندگانی سراسر رحمت و عدالت ائمه معصومین(ع) و ترویج سبک زندگی و سیره آنان است.
حجت الاسلم نظری با بیان اینکه جشن های اعیاد شعبانیه همچنین فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضروت فرهنگ مهدویت است،خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های معنوی و فرهنگی این ایام به خوبی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: معرفت ‌افزایی و بصیرت‌ بخشی باید در اولویت برنامه های بزرگداشت اعیاد شعبانیه، بویژه سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد و با برگزاری جشن های مذهبی در این ایام باید روحیه نشاط و شادابی را در جامعه تقویت کنیم.
این مسئول چراغانی معابر و مساجد،مراسم های ویژه مولودی خوانی،برپایی ایستگاههای صلواتی توزیع شیرینی و شربت،برگزاری دعای توسل و ندبه،ایستگاه سلامت،ایستگاه کودک، برپایی مراسم مناجات شعبانیه و راه اندازی کارگاههای مختلف فرهنگی از جمله دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه در استان قزوین دانست.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.