**مسئولان برای خدمت به مردم تعامل کنند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در دولت و مجلس و سایر دستگاهها و نهادهای کشور باید نوعی تعامل و ارتباط قوی و مستحکم برای خدمت به مردم باشد، گفت: مردم محروم و نیازمند در این استان و کشور باید در یک سطح دیده شوند و پیشرفت و توسعه در مناطق مختلف کشور همگام و عادلانه باشد و مردم ایران از منابع در اختیار بصورت یکسان بهره ببرند و در دولت و مجلس به این مهم توجه شود.
مولوی محمدعلی شهنوازی از مسئولان کمیته امداد کشور نیز خواست که مردم سیستان و بلوچستان را ویژه ببینند زیرا آنان در سالهای اخیر به دلیل وقوع خشکسالی های پی در پی و نداشتن شغل و درآمد مناسب در محرومیت آشکار بسر می برند و به حمایت های ویژه دولت نیاز دارند.

** دوری از شرک و پیروی از سنت های پیامبر گرامی (ص)
مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز با تاکید بر اینکه دور شدن از آئین های شرک، بدعتها و پیروی از سنت های پیامبر اسلام و صحابه و اهل بیت و داشتن محبت با بزرگان دین انسان مومن و مسلمان را به کامیابی می رساند، اهمیت حفظ وحدت و همبستگی را در جامعه اسلامی با هدف خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان خواستار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

**نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بر نظارت بیشتر بر بازار تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان به مسائل معیشتی مردم شد.
مولوی عبدالصمد کریم زایی با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت بشر در عمل به دستورات قرآن کریم و سنت های رسول خدا (ص) است گفت: نمازی که با خضوع و خشوع و با تمام وجود اقامه شود مهمترین عامل جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی بر پیاده سازی و ترویج معارف و فرهنگ اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: باید سعی شود فرهنگ و معارف نماز در جامعه حاکم شود. تا شاهد سالم سازی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.
وی افزود: وقتی فردی نمازش ترک شود انسانیت خود را فراموش می کند و روح فساد و درندگی او ظاهر و حاضر به انجام هر نوع جنایتی خواهد بود و به دنبال منکرات و فحشا می‌رود.
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر به اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: زکات مساله مهمی در دین اسلام است و در کتاب آسمانی قرآن بارها در کنار نماز از آن یاد شده است.
وی افزود: اگر زکات به طور کامل پرداخت شود هیچ فقیری در کشور باقی نخواهد ماند و این مدیریت اسلام است که زکات را برای زودن چهره فقر از جامعه تعیین کرد.
7314 **7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.