ما باید در رسانه های خود به این بپردازیم که حتی در آن سوی خلیج فارس نیز نام های ایرانی باقی مانده است، حال چه رسد به خود خلیج فارس.

به گزارش جماران، عطالله عبدی استاد دانشگاه خوارزمی در همایش خلیج فارس و غرور ملی ایرانیان که به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار شد، روز 10 اردیبهشت را روز مهمی در تقویم ایرانیان خواند و توضیح داد: پایه و اساس روز ملی خلیج فارس آزادسازی بندر گمبرون (بندر عباس) توسط شاه عباس است. امیدواریم روزی برسد که باقی مانده ایرانی تباران جنوب خلیج فارس نیز بتوانند این روز را جشن بگیرند. البته این به معنای توسعه طلبی نیست کمااینکه تاجیکان نیز ایرانی تبارند اما کشور خودشان را دارند.

وی به نمایندگی از وطن خواهان آذری گفت: واقعیت این است که ما طی سال های اخیر شاهد یک جریان کاریکاتوری و منحرف بنام پانترکیسم هستیم که می­خواهد خود را به عنوان نماینده مردم آذربایجان معرفی کند. اما بعد از وقفه ای طولانی در سال های اخیر مردم و نخبگان آذربایجان به مدار اصلی وظیفه تاریخی خود بازگشته اند و می خواهند از کیان ایران و فرهنگ اصیل آذربایجان دفاع کنند و این مزدوران را سر جای خودشان بنشانند و بگویند که آذربایجان جای وطن فروشان نیست. آذربایجان مهد راستی و میهن پرستی است و ما آن را سرزمینی مقدس می دانیم.

این استاد دانشگاه به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد و گفت: به مرور با نزدیکی به انتخابات، بحث های قوم‌گرایانه در رسانه های سیاسی افزایش پیدا می کند. متاسفانه عده ای در مجلس سخنان دشمنان این آب و خاک را به بهانه اصل 15 قانون اساسی تکرار می کنند و بحث هایی را پیش می کشند که حرف مردم آذربایجان نیست. قوم گرایان در آذربایجان هیچ وزن و اعتباری ندارند اما عده ای برای پست و مقام می خواهند همه اقشار را در سبد رای خویش داشته باشند و دغدغه خدمت به مردم ایران را ندارند. جریان وطن خواهان آذربایجانی باید در این چندماه نزدیک به انتخابات حواس خود را جمع کند و پاسخ های قاطع به این عوام‌فریبی ها بدهد.

مدیر سابق گروه ژئوپلیتیک دانشگاه خوارزمی ادامه داد: وطن خواهان آذری باید از انفعال و دفاع و پاسخگویی صرف خارج شود. ما در طول تاریخ هرجا به دفاع روی آورده ایم بازنده بودیم. اگر در حالت دفاع بمانیم کشورک هایی مانند باکو و امارات برای ما خظ و نشان می کشند اگر ما از نام های اوال و ماسون که نام های ایرانی سواحل جنوبی خلیج فارس است غافل شویم باید با نام هایی مانند خلیج عربی مقابله کنیم.

 

ما باید در رسانه های خود به این بپردازیم که حتی در آن سوی خلیج فارس نیز نام های ایرانی باقی مانده است، حال چه رسد به خود خلیج فارس. مرزهای دفاعی ما در خارج از مرزهای سیاسی ماست. ما باید از فرهنگ ایرانی در فرارود و هندوکش و فرات و کرانه های جنوبی خلیج فارس و قفقاز دفاع کنیم. ما باید در این مسیر پای بگذاریم و به رسالت خویش عمل کنیم. شوربختانه مطالب علمی تولیدی ما در دایره نخبگان محدود مانده است. باید این را در میان توده های مردم انتشار داد.    

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.