به گزارش ایرنا ، دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان دختر و پسر ، در طول نوار ساحلی شهرهای کنگان و بنک و برخی روستاهای ساحلی ، روز ملی خلیج فارس گرامی داشته شد.
در این مراسم پرچم مقدس جمهوری اسلامی توسط شرکت کنندگان در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس به اهتزاز درآمد.
همچنین شناورهای دریایی و قایق های صیادی و تفریحی و جت اسکی ها نیز با برافراشته کردن پرچم سه رنگ ایران اسلامی و مانور دریایی بر پهنه خلیج فارس این روز بزرگ را گرامی داشتند.
فرماندار کنگان درحاشیه مانور دریایی شناورها و قایق ها درخلیج فارس به ایرنا گفت:هدف ازاجرای این مانور و تشکیل زنجیره انسانی چند کیلومتری تجلیل از شهدای خلیج فارس، نکوداشت روز ملی خلیج فارس و اعلام آمادگی همه اقشار برای دفاع از خلیج همیشه فارس و سواحل جنوب کشورمان است.
فتح الله نوروزی افزود: برای اولین بار در راستای بزرگداشت این روز ملی ، دبیرخانه دائمی خلیج فارس در کنگان راه اندازی و در همایشی باشکوه و با حضور فرهیختگان استان و شهرستان گرامیداشت این روز بزرگ برگزار و از نویسندگان شهرستان در حوزه خلیج فارس تجلیل شد.
وی یادآورشد: قرار است مراسم اختتامیه روز خلیج فارس در ساحل بندر تاریخی سیراف بعنوان سند اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و خلیج همیشه فارس برگزار شود.
دبیر ستاد بزرگداشت خلیج فارس درشهرستان کنگان نیزگفت:راه اندازی دبیرخانه و فعال شدن ستاد خلیج فارس گامی مهم درجهت نکوداشت این روز ملی و تاریخی است.
حسن مختارزاده افزود: برگزاری همایش سیراف درآیینه خلیج فارس، تجلیل از مولفان و صاحبان آثار درحوزه خلیج فارس از شهرستان کنگان ، مسابقه دوچرخه سواری ، برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در شهرها و روستاها و جشنواره پخت غذاهای محلی از دیگر برنامه های اجرایی در این شهرستان است.
این مراسم به همت ستاد بزرگداشت خلیج فارس و با حضور جمعی از معتمدین ، صیادان و ملوانان ، دانشجویان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد.
دهم اردیبهشت ماه مصادف با خروج پرتغالی ها از آبهای سرزمین ایران ، به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم رسمی نام گذاری شده است.
7208/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.