به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد عصر سه شنبه درنشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های مختلفی برای این روز در نظرگرفته شده که از جمله آنها رونمایی از کتاب های برگزیده مولفان در حوزه خلیج فارس است.
وی ضمن برشمردن برنامه های مرتبط با هشتمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، بیان داشت: برنامه هایی همچون جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس، جشنواره ملی کتاب خلیج فارس، فستیوال موسیقی مرزداران خلیج فارس، تور عکاسی از خزر تا خلیج فارس، نمایشگاه تایپوگرافی خلیج فارس شامل آثار تلفیقی از خوشنویسی و گرافیک و همچنین نشست های علمی خلیج فارس در قالب این جشنواره اجرا خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: هفت پژوهشگر خارجی که اسناد علمی و تاریخی در تایید اصالت نام خلیج فارس ارائه داده اند نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره در بندرعباس در روز دهم اردیبهشت ماه حضور خواهند داشت و از اسناد آنها رونمایی می شود.
دهم اردیبهشت ماه که هم زمان با سالروز آزاد سازی جزیره هرمز از استعمار پرتغال است به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده و بر همین اساس دبیرخانه دائمی این جشنواره به دلیل قرابت تاریخی و مرکزیت فرهنگی در بندرعباس واقع شده و سایر استان ها نیز در آن مشارکت فعال دارند.
7198/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.