مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان با جمعی از هنرمندان رشته های تجسمی در نگارستان امام خمینی(س) دیدار و گفت و گو کرد.

همزمان با آئین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد حمیدرضا صادق گلی، مدیر مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (س) اصفهان با جمعی از هنرمندان رشته های تجسمی  در نگارستان امام خمینی(س) دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (س) اصفهان، در این دیدار با اشاره به تاریخ  فلسفه  هنر، گفت: هنر خوشنویسی و معماری  از جمله هنرهای اصیل است که ریشه در مذهب  و آئین الهی دارد. خط کوفی که امیرالمؤمنین(ع) از آن برای کتابت قران کریم استفاده می فرمودند مورد توجه پژوهشگران و نسخ شناسان جهان  قرار  دارد که حاکی از اهمیت این هنر  است.

وی افزود: آنچه که در ذیل هنر دینی و آئینی  قرار می گیرد و مانند کتابت و خوشنویسی، در سپهر اندیشه و تفکر جمالی حضرت امام قرار دارد.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان ابراز امیدواری کرد که در رویکرد جدید مؤسسه، همکاری های میان هنرمندان و مراکز تخصصی فرهنگی و هنری افزایش یابد  و به خلق آثار  فاخر وماندگار منجر شود.

در این دیدار که رؤسای انجمن خوشنویسان وانجمن نقاشان نیز حضور داشتند حمید رضا صادق گلی از اساتید انجمن خوشنویسان نیز به ایراد سخن پرداخت و از همکاری مؤسسه با هنرمندان طی بیش از  دو دهه فعالیت نگارستان امام خمینی(س) در شهر اصفهان  قدردانی و تشکر نمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.