مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله با حضور هنرمندانی از سراسر ایران برگزار شد.

اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله با حضور هنرمندانی از سراسر ایران به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان ، در این مراسم گفت: جشنواره شعر روح الله تنها جشنواره شعری است که به موضوع اندیشه امام خمینی(س) می پردازد. باید از همراهی هنرمندان برای موفقیت این جشنواره سپاسگزار باشیم.

وی  با اشاره به تأثیر امام خمینی(س) بر شعر معاصر، افزود: در سه برهه امام بر شعر معاصر تأثیرگذار بوده و این تأثیر در هر برهه متفاوت بوده است. پیش از پیروزی انقلاب شاعران مبارز به شخصیت امام پرداخته اند به شجاعت و صلابت و عدم ترس و مبارزه با طاغوت توجه داشته اند. بعد از پیروزی انقلاب تا رحلت امام نیز شاعران بر حماسه آفرینی و رهبری حکیمانه و درایت امام توجه داشتند.

کمساری ادامه داد: بعد از رحلت امام بر شخصیت عرفانی ایشان تمرکز شده و در این سی سال به این موضوع پرداخته شده است. اما اعتقاد دارم جامعه ما محتاج یک گشایش و دوره دیگری است که باید در آن بیشتر به اندیشه های امام پرداخته شود. چون امام خمینی(س) بنیانگذار ساختار فکری انقلاب است.

وی با اشاره به دلایل محبوبیت امام خمینی(س)، گفت:  وقتی امام مبارزه را شروع کرد، از باب اینکه یک مرجع دینی و فقهی بود مردم دور او جمع نشدند، مردم دور امام جمع شدند چون اندیشه امام را درک کردند. آنها گفتمان امام را دیده و پسندیدند و حول این مرجع دینی و فقهی جمع شدند و انقلاب کردند و جمهوری اسلامی را با رای خود تأسیس کردند و بنیان این انقلاب بر اندیشه امام نهاده شده است. لذا به اعتقاد من بر شاعران متعهد وظیفه است به موضوعاتی همچون فقرستیزی، فسادستیزی، استکبار ستیزی، ظلم ستیزی، عدالت طلبی، حق خواهی، حقوق مردم، حقوق زنان، حقوق جامعه و وظایف مسئولان است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره شعر روح الله افزود: امام خمینی(س) همواره خود را خدمتگذار مردم می دانستند. تلاش کنیم اندیشه امام را بر جامعه هویدا کنیم. می توان با زبان شعر به این اندیشه پرداخت.

وی با اشاره  به شهادت حاج قاسم سلیمانی در ایام برگزاری این جشنواره، افزود: او یک پیرو به حق امام بود و خود را مرید و سرباز امام می دانست. از این رو جشنواره شانزدهم بخش ویژه ای با عنوان «سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی» داشت که مورد استقبال قرار گرفت.

در ادامه این مراسم بیانیه هیأت داوران توسط عباس شاهزیدی، دبیر علمی جشنواره شعر روح الله، قرائت شد و وی از ارسال 600 اثر 387 شاعر به دبیرخانه جشنواره شعر روح الله خبر داد و گفت: این جشنواره یکی از مستمرترین جشنواره های ایران است.

برگزاری اختتامیه جشنواره شعر روح الله با شعرخوانی  چهار نفر  از شاعران ،  یعنی محمد حسین ملکیان، احمد رضا خان احمد، عباس شاهزیدی و خانم موسوی  ادامه پیدا کرد و برگزیدگان و شایسته تقدیران این جشنواره آثار خود را به استحضار حضار رساندند.

در پایان حسین صیامی از استان تهران، مصطفی جعفری از نجف آباد استان اصفهان، معصومه سادات شاکری از  نیشابور استان خراسان رضوی، زینب رضایی از اصفهان ، علی سلیمیان از زرین شهر استان اصفهان، آرش پورعلیزاده از رشت،  میلاد حبیبی از خمینی شهر استان اصفهان، رضا نیکوکار از رشت به عنوان برگزیدگان شانزدهین دوره جشنواره شعر روح الله معرفی شدند و از مسعود صفری از اصفهان و نادر صهبا از اصفهان به عنوان شاعران شایسته تقدیر شانزدهمین «جشنواره شعر روح الله» تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.