رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری شعر روح الله در خصوص محورهای این جشنواره اظهار داشت: محورهای محتوایی این جشنواره شامل انسجام اسلامی (همدلی، همزبانی، رحمت)، امت واحده (عظمت و اقتدار اسلامی، وحدت و همبستگی)، فرهنگ نبوی، علوی عاشورایی (سبک زندگی اسلامی، اخلاق شهروندی) و .. با محوریت اندیشه و سیره عملی امام (س) بوده و شاعران شرکت کننده در همه گروه‌های سنی و همه قالب‌های شعری، صرفا در چارچوب موضوع اعلام شده مجاز به ارسال آثار هستند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان گفت: شانزدهمین دوره جشنواره سراسری شعر روح الله با هدف آشنایی و ترویج اندیشه و گفتمان امام خمینی(س) برگزار می شود.

به گزارش جماران،  حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری در گفت و گو با روابط عمومی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان، با اشاره به فراخوان شانزدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله، اظهار داشت: این جشنواره جهت آشنایی و ترویج اندیشه و گفتمان امام خمینی(س) برگزار می شود. البته دوره‌های پیش با نام «جشنواره سراسری شعر بهمن» برگزار می‌ شد. اما امسال تصمیم بر این شد که از این به بعد همه جشنواره‌ های فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان، با نام «روح الله» برگزار شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری شعر روح الله افزود: خوشبختانه جامعه این روزها اقبال بیشتری به سوی اندیشه‌ های بنیانگذار انقلاب اسلامی دارد. با توجه به این رویکرد جامعه و به خصوص نسل جوان به گفتمان و اندیشه امام، اعتقاد ما بر این است که اگر این اندیشه در قالب هنر و آن هم هنر تأثیرگذار و ماندگار شعر ارائه شود یقینا جذابیت و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: از مهمترین اهداف شورای سیاستگذاری جشنواره شعر روح الله آن است که جشنواره شعر روح الله پیوسته، پویا و به روز باشد و از رخوت و خمودگی دور بماند. لذا تلاش خواهیم داشت تا در حاشیه جشنواره شاهد رویدادها و اتفاقات خلاق و نوآورانه باشیم.

کمساری در خصوص محورهای این جشنواره اظهار داشت: محورهای محتوایی این جشنواره شامل انسجام اسلامی (همدلی، همزبانی، رحمت)، امت واحده (عظمت و اقتدار اسلامی، وحدت و همبستگی)، فرهنگ نبوی، علوی عاشورایی (سبک زندگی اسلامی، اخلاق شهروندی) و .. با محوریت اندیشه و سیره عملی امام (س) بوده و شاعران شرکت کننده در همه گروه‌های سنی و همه قالب‌های شعری، صرفا در چارچوب موضوع اعلام شده مجاز به ارسال آثار هستند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ های تجلیل از شعرایی که در راستای ترویج اندیشه امام خمینی(س) آثاری خلق کرده‌ اند، گفت: تولید آثار موسیقی از آثار فاخر جشنواره شعر روح الله و ارائه آن به شهروندان از برنامه‌ های مهم پیش رو است. همچنین نمایشگاهی از آثار تازه کتاب شعرای استان در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند به سایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان به آدرس isf.icpikw.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.