جمعیت دفاع از ملت فلسطین در بیانیه ای به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر پیشرفت ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی طی این چهل و دو سال تأکید کرد.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد. 

به گزارش جماران، متن این بیانیه بدین شرح است:

چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. انقلابی که حقیقتا انفجار نور بود و حرکت ملت ایران را در مسیر جدیدی قرار داد. مسیری که عزت آفرین بود و حرکتی به سمت توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف بود. انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت مردمی و اسلامی اش استقلال در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی-امنیتی را در اولویت حرکت ملت ایران تعریف کرد و این اولویت موجب شد تا در این عرصه ها تولید دانش شتاب گیرد. تا جایی که به اعتراف مراکز بین المللی سرعت دانش در ایران 11 برابر بیشتر از هر کشوری در جهان است. ایران امروز مرزهای دانش را درنوردیده است گویی که جامعه کنونی ایران مصداق عینی حدیث رسول مکرم اسلام(ص) که فرمود  لو کان العلم معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء فارس؛ اگر دانش در آسمان ها باشد مردانی از ایران به آن دست پیدا خواهند کرد.

ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی یکی از قدرتمندترین کشورها در ابعاد علمی و نظامی است. ملت ایران با انقلاب به خودباوری رسیده است. این حجم از پیشرفت در شرایطی رخ داده است که ایران 8 سال جنگ ویرانگر را پشت سر گذاشته است و پس از جنگ نیز مجموعه ای از تحریم ها و فشارها علیه ایران تنظیم و اجرا شده است اما ایران همه این تهدیدات و تحدیدات را به فرصت هایی بزرگ برای شکوفایی تبدیل کرده است. امروز قدرت اول نظامی منطقه است و با حمایت از آرمان آزادی فلسطین موفق شده همپیمانان منطقه ای را در چارچوب محور مقاومت داشته باشد که همپیمانی شان نه صرفا بر مبنای مولفه های مادی و یا مولفه های مذهبی مبتنی بر جهل و پول بلکه مولفه های معنوی حقیقی مبتنی بر درک عمیق از احساس تکلیف دینی و ملی است. ملت ایران در بیش از چهار دهه که از عمر انقلاب می گذرد هزینه های زیادی داد اما دستاوردهای بسیاری نیز کسب کرده است و اگر نبود سوء مدیریت ها و به تعبیر امامین انقلاب اسلامی "جریان نفوذ" آنچه که حاصل می شد بسیار بیش از امروز می بود.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی از نهضت تا امروز خصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید دارد که این انقلاب که مهمترین آثار و یادگار گرانقدر رهبری امام خمینی(س) است علی رغم کید دشمنان همچنان در راستای آرمان هایش گام بر می دارد و این مهم به برکت نهادینه شدن فرهنگ انقلابی بودن در جامعه است. مقوله ای که امام خمینی(س) از آن با عنوان "حضور مردم در صحنه" یاد می کرد. بی تردید این اراده الهی بوده است تا ملت ایران در تحولات جهانی در آستانه ظهور نقشی محوری بر عهده داشته باشد که امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام در تفسیر " عبادا لنا اولی باس شدید" در آیه 5 سوره اسرا تأکید دارند که این قوم قدرتمند رزم آور ایرانیان هستند که تغییر دهنده همه معادلات جهانی در آستانه ظهور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.