حسن ارگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع بیش از 20 هزار واحد مسکونی موجود در مهدی شهر، بیش از 2 هزار و 500 هزار واحد آن غیر قابل سکونت است.
وی اظهارداشت : بیش از 400 واحد تجاری و تولیدی این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارد که لازم است با ارایه تسهیلات رونق تولید برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی اضافه کرد : این منطقه در کمربند نقاط زلزله خیز استان سمنان قرار دارد و اگر برای رفع این معضل در کلان اقدامی صورت نگیرد شاهد افزایش تلفات در زمان وقوع بلایای طبیعی خواهیم ‌بود.
فرماندار مهدی شهر خاطرنشان کرد: بیش از 400 واحد مسکونی و تجاری این شهرستان با ارایه تسهیلات 80 میلیارد ریال در سال گذشته نوسازی شد و برای سه سال آینده هم این راهبرد برای کاهش بافت فرسوده شهرستان ادامه می یابد.
ارگی تصریح کرد : برای افزایش رفاه اجتماعی و جلوگیری از فرار جمعیتی، مقاوم سازی واحدهای صنعتی و تولیدی امری اجتناب ناپذیر است و باید این راهبرد مهم در بین مسوولان مربوط این منطقه فرهنگ‌سازی شود.
وی ادامه داد : مسکن با کیفیت، خود به تنهایی می تواند مولد شغل پایدار و افزایش رونق اقتصادی در یک منطقه باشد و باید با توجه ویژه به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی برای افزایش اشتغال در این مناطق گام برداشت.
فرماندار مهدی شهر بیان داشت: بیش از 2 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان وجود دارد که 370 واحد از آن فرسوده است و باید با اجرای طرح های تشویقی برای جلوگیری از بحران جمعیتی در این مناطق از استان تلاش کرد.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
شهرستان مهدی شهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.