محمد مهدی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد واحدهای مسکونی در این شهرستان را بیش از 20 هزار واحد اعلام کرد و افزود : بیش از 500 واحد تولیدی و تجاری این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارد که لازم است با اتخاذ تدابیری راهبردی و منسجم برای رفع این مشکل اقدام کرد.
وی اضافه کرد : میامی در کمربند نقاط زلزله خیز استان سمنان قرار دارد و اگر در میان مدت برای رفع این مشکل اقدام نشود شاهد افزایش تلفات جانی و مالی در زمان وقوع بلایای طبیعی در شهرستان خواهیم بود.
وی تصریح کرد : بیش از 10 هزار واحد مسکونی میامی در مناطق روستایی قرار دارند و از این تعداد بیش از سه هزار واحد فرسوده و نیازمند نوسازی است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح های خداپسندانه در این مناطق اقدام کند.
کریمی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید به بیش از 200 واحد مسکونی این شهرستان تسهیلات ساخت و نوسازی واحد مسکونی به ارزش پنج میلیارد ریال پرداخت شد.
فرماندار میامی تصریح کرد : برای جلوگیری از مهاجرت از مناطق روستایی به شهر باید به زیرساخت های جاده ای و امکانات اولیه و معمول زندگی توجه شود و نوسازی بافت های فرسوده می تواند زمینه ساز افزایش رفاه اجتماعی در میامی باشد.
شهرستان میامی با 40 هزار نفر جمعیت در شرق سمنان واقع است و با 2 بخش مرکزی و کالپوش دارای یک نقطه شهری و 49 روستاست.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.