داریوش طاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 70 هزار واحد مسکونی در گرمسار وجود دارد که بیش از 18 هزار واحد آن غیر قابل سکونت است.
وی اظهارداشت : بیش از سه هزار و پانصد واحد تجاری و تولیدی این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارند که لازم است با ارایه تسهیلات رونق تولید برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی اضافه کرد : گرمسار در کمربند نقاط زلزله خیر استان سمنان قرار دارد و اگر برای رفع این معضل در کلان اقدامی صورت نگیرد شاهد افزایش تلفات در زمان بلایای طبیعی خواهیم‌ بود.
فرماندار گرمسار اضافه کرد : خشکسالی و افت محسوس سطح آب های زیرزمینی در افزایش فرسایش بادی در گرمسار تاثیرگذار بوده و کم شدت ترین زلزله ها می تواند خسارت های جبران ناپذیری را در این شهرستان ایجاد کند.
وی تصریح کرد : بیش از پنج هزار واحد مسکونی و تجاری گرمسار در دولت تدبیر و امید با ارایه تسهیلات 300 تا 500 میلیون ریالی نوسازی شد و برای چهار سال آینده هم این راهبرد ارزشمند برای کاهش بافت فرسوده در این شهرستان ادامه می یابد.
طاهری اضافه کرد : برای افزایش رفاه اجتماعی و جلوگیری از فرار جمعیتی مقاوم سازی واحدهای صنعتی و تولیدی امری اجتناب ناپذیر است و باید این راهبرد مهم در بین مسوولان مربوط گرمسار فرهنگ‌سازی شود.
وی ادامه داد : مسکن با کیفیت، خود به تنهایی می تواند مولد شغل پایدار و افزایش رونق اقتصادی در یک منطقه باشد و باید با توجه ویژه به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی برای افزایش اشتغال در این مناطق گام برداشت.
فرماندار گرمسار بیان داشت : بیش از سه هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان وجود دارد که 500 واحد از آن فرسوده است و باید با اجرای طرح های تشویقی برای جلوگیری از بحران جمعیتی در این مناطق از استان تلاش کرد.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
شهرستان گرمسار بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.