مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از طرح‌های ملی و اولویت دار دولت ، که اهتمام ویژه‌ای برای عملیاتی شدن آن در سطح کلان دارد، بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و ناایمن است.
وی اظهارداشت: در2 دهه گذشته جلوگیری از گسترش بافت ناکارآمد و ارتقای کیفیت زندگی مردم همواره جزیی از برنامه‌هایی بوده که به دلایل مختلفی مانند همکاری نکردن مردم ساکن در این مناطق و شیوه‌های اجرایی نادرست، عملیاتی نشده و مسکوت ماند.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری، تعریف ردیف‌های اعتباری قابل توجه و تلاش برای ترغیب و مشارکت مردم و بخش خصوصی برای اجرایی شدن این سیاست، گوشه‌ای از اقدامات دولت تدبیر و امید در احیای بافت فرسوده مرکز استان بوده است.
صمیمیان ادامه داد: طرح بازآفرینی شهری از طرح های ماندگار برای سمنان است که طی آن اماکن و بخش‌هایی از شهر که نیازمند بازآفرینی هستند طی پروسه‌ای تخریب و سپس بازسازی و احیاء خواهند شد.
وی اضافه کرد: در طرح بازآفرینی شهری مکان جدیدی تعریف نشده و محل اجرای آن در دل شهرها که امکانات و خدمات شهری در آن مستقر است، خواهد بود.
معاون فرمانداری سمنان با بیان این که، 50 درصد از ساخت و سازهای مربوط به اصلاح بافت مناطق فرسوده با ارایه تسهیلات کم بهره در اختیار مسکن اولی ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: اجرای این سیاست دولت در کنار رونق اشتغال، در خروج شهرها از فرسودگی و خطرات احتمالی نیز اثرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: برهمین اساس و با عملیاتی شدن طرح اصلاح بافت‌های فرسوده در سنوات گذشته، شهرها کمتر شاهد خسارت در زلزله ‌های اخیر بودند و اماکنی که از ساخت و ساز مناسب برخوردار بودند تنها شاهد آسیب جزیی بوده‌اند.
به گزارش ایرنا، در 17 شهر استان سمنان 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد . بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.