به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در نمازجمعه این هفته سمنان با قدردانی از حضور گسترده مردم در این راهپیمایی، افزود: روز قدس روز ابراز انزجار از حمایت بی حد و حصر رژیم غاصب اشغالگر قدس است و همه آزادگان جهان در این روز برای حمایت از آرمان‌های فلسطین به پا می‌خیزند.
وی بیان کرد: وظیفه مسلمان جهان، ایستادگی برابر این جنایات است و روز جهانی قدس تا زمان محو این غده سرطانی و فتح بیت‌المقدس ادامه می‌یابد.
شاهچراغی ضمن قدردانی از حضور گسترده و یکپارچه مردم کشور و استان سمنان در روز جهانی قدس، بیان کرد:
مردم ایران همانند سال‌های گذشته به ندای رهبری برای حضور پرشور در صحنه پاسخ دادند و دشمنان بدانند مردم آزاده جهان دست از حمایت از آرمان فلسطین که آزادسازی سرزمینشان است، برنخواهند داشت.
وی ادامه داد: حمایت از فلسطین راهبرد اصلی خنثی‌سازی دسیسه و توطئه دشمن است و حضور مردم آزاده جهان در این روز برای حمایت از مردم فلسطین، تلاش دشمنان را برای فراموش شدن این روز ناکام می‌گذارد.
خطیب جمعه سمنان به صدور دستور رهبری در خصوص فعالیت هسته‌ای در چارچوب برجام در روز سالگرد رحلت امام راحل نیز اشاره و اضافه کرد: انرژی هسته‌ای حق مسلم ایرانیان است و رهبری در این راستا با شهامت و شجاعت دستور فعالیت هسته‌ای در چارچوب برجام را صادر کردند.
وی انسجام ملی و پشتوانه مردمی را راهبردی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برشمرد و گفت: دشمنان از دیرباز به فکر تضعیف نظام جمهوری اسلامی هستند اما پشتوانه مردمی و تبعیت از رهبری، این خواسته دیرینه دشمن را دست ‌نیافتنی می‌کند.
راهپیمایی روز قدس همزمان در 900 شهر ایران اسلامی و در 60 نقطه استان سمنان برگزار شد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
6026/ م - ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.