آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس شهرستان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: دفاع از فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی به عنوان خط قرمز مسلمانان یک وظیفه شرعی و انسانی است.
وی اظهارداشت: روز جهانی قدس ابتکار امام راحل برای یکپارچه کردن جهان اسلام و نجات مردم ستمدیده فلسطین است.
وی اظهارداشت: روز جهانی قدس در چهار دهه گذشته از فراموش شدن مردم و موضوع فلسطین از اذهان عمومی جهان جلوگیری کرد و باعث شد آزادیخواهان، غاصب بودن رژیم صهیونیستی و تعلق خاک فلسطین به مسلمانان را درک کنند.
شاهچراغی اضافه کرد: بازگشت اراضی اشغال شده به آغوش اسلام و مردم فلسطین از دیگر اهداف نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس است.
امام جمعه سمنان اضافه کرد: اکنون تفکر این روز در کنار این که فلسطین سرزمین غصب شده است به مقابله جهان اسلام با کفر منجر شده است.
شاهچراغی تصریح کرد: آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی حمایت می کند و به همراه برخی کشورهای اروپایی این رژیم را خط قرمز خود می داند و از طرفی مسلمانان هم فلسطین را خط قرمز جهان اسلام دانسته اند.
راهپیمایی روز قدس همزمان درا 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا و 60 نقطه استان سمنان برگزار شد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.