سیدشهاب الدین چاوشی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز قدس از جمله مظاهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده فلسطین است.
وی اظهارداشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس علاوه بر اعلام ضدیت با استکبار جهانی، در ابعاد گسترده تری می تواند زمینه ساز برای حکومت واحد جهان اسلام باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز حضور گسترده و پرشور مردم در روز جهانی قدس، وحدت جهان اسلام در مقابل استکبار را نشان داد و این روز به عنوان نقطه اتحاد ملت های مسلمان جهان و روز حمایت از فلسطین است.
چاوشی ادامه داد: حضور مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس به عنوان حرکتی نویدبخش و بسترسازی برای حکومت امام عصر(عج) است.
استاندار سمنان با اشاره به این که روز جهانی قدس از پشتوانه مردمی برخورداراست، تصریح کرد: امسال مردم مسلمان جهان این راهپیمایی را باشکوه تراز سال های گذشته برگزار کردند.
وی تصریح کرد: مردم استان سمنان همواره در خط مقدم حمایت از انقلاب اسلامی و برادران مسلمان خود در سراسر جهان حضور داشته و با حضور خود در راهپیمایی روز قدس در دل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی وحشت ایجاد کردند.
چاوشی ادامه داد: روز جهانی قدس، یادگار امام خمینی (ره) است که ملت ایران همه ساله با حضور خود در این راهپیمایی حمایت خود را از سیاست های دولت در قبال رژیم صهیونیستی اعلام می کنند.
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا روز جمعه 18 خرداد 97 و در 60 نقطه استان سمنان آغاز شد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.