سلیمان پاک سرشت روز جمعه در حاشیه افتتاح مرکز SCD دانشگاه آزاد واحد دامغان در گفت و گو با ایرنا افزود : اولویت این سازمان در خصوص ایجاد اشتغال ،ایجاد مهارت، پس از آن شکل گیری کسب و کار و در مرحله بعد ارایه تسهیلات برای رفع کاستی هاست.
وی اظهارداشت : این سازمان در سال جاری برنامه روشنی برای ایجاد کسب و کار، مهارت آموزی و تضمین سرمایه گذاری دارد به نحوی که بتواند تسهیلات ارایه شده را به نتیجه مطلوب برساند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد گیرنده تسهیلات، آموزش و مهارت های لازم را کسب کرده باشند، سرمایه گذاری و تسهیلات و بازگشت آن تضمین شده و تردید در ارایه تسهیلات به حداقل کاهش می باشد.
پاک سرشت با بیان این که سازمان فنی و حرفه ای ، نهاد تسهیل دهنده نیست بلکه فقط آموزش مهارتی ارایه می کند، خاطرنشان کرد : در سال های اخیر این امکان فراهم شده است که مهارت دیدگان با ایجاد گروه های شغلی در قالب تشکل با راه اندازی کسب و کار به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده و از تسهیلات آن صندوق استفاده کنند.
رییس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به مهمترین برنامه ها و سیاست های این سازمان در سال جاری افزود: حرکت به سمت برنامه ریزی های منطقه ای و ارایه بودجه به ادارات کل در راستای تکمیل تجهیزات و امکانات براساس نیاز هر استان از جمله برنامه هاست.
وی اضافه کرد : آماده سازی ما برای ارایه آموزش های مهارتی باید براساس نیازهای استانی باشد که در همین راستا در سال جاری شورای مهارت در استان ها فعال شده و سند مهارت آموزی استان ها تدوین می شود.
پاک سرشت تقویت ارتباط با دانشگاه ها، بخش صنعت و بخش خصوصی را از اولویت های سازمان اعلام کرد و گفت : براساس توافق سازمان فنی و حرفه ای با وزارت علوم، این سازمان با حضور در دانشگاه ها بتواند خدماتی را ایجاد کند که دانشجویان در کنار تحصیل، بتوانند از آموزش های مهارتی برخوردار شوند و گواهی نامه های مرتبط در صورت قبولی در آزمون ها را کسب کنند.
وی تصریح کرد : سازمان فنی و حرفه ای در کل کشور دارای 586 مرکز بوده که این تعداد مراکز گرایش این سازمان را در سال جاری فراهم می کند.
وی اضافه کرد : در سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از آموزش های مراکز فنی و حرفه ای استفاده کردند که این آمار کمی در کنار کیفیت مطلوب و بهره برداری صحیح می تواند برای پیشرفت کشور و صنعت مفید باشد.
رییس سازمان فنی و حرفه ای بیان داشت : تنها یک درصد از بودجه آموزش کشور در سال جاری صرف آموزش مهارتی می شود در حالی که این مبلغ هیچ تناسبی با ماموریت و نگاهی که در دولت و مجلس برای رونق و توسعه آن به آموزش های مهارتی شکل گرفته، وجود ندارد
نخستین مرکز SCD استان سمنان و بیستمین مرکز کشور در دانشگاه آزاد واحد دامغان با حضور مسوولان به بهره برداری رسید، نیک سرشت روز گذشته 2 طرح اداره کل فنی و حرفه ای را در شهرهای سمنان و مهدی شهر افتتاح کرد.
افتتاح مرکز ارتقا شایستگی های حرفه ای دانشجویان دانشگاه آزاد با هدف ایجاد مهارت آموزی حرفه ای و تخصصی به دانشجویان همزمان با تحصیل است که حرفه و تخصص های موردنیاز بر اساس دانشجویان ورودی هر ساله تغییر می کند.
در این مرکز، آموزش های عملی تکمیلی در کنار آموزش های علمی مرتبط با رشته های دانشگاه، آموزش داده می شود که با این کار سطح علمی و فناوری دانشجویان ارتقا یافته و در کنار آن، مدیران با کیفیت در جامعه تزریق می شوند.
این مرکز در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید که دارای 12 آزمایشگاه تخصصی فنی مهندسی، گروه های برق، معماری و الکترونیک و آزمایشگاه آنالیز تخصصی دستگاهی می باشد.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان سمنان 12 مرکز ثابت دولتی با 18 شعبه و 86 مرکز فعال غیردولتی دارد.
6026/9856
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.