به گزارش ایرنا، دکتر علایی روز یکشنبه در گردهمایی آموزشی مسوولان و کارشناسان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: کلیه پذیرش‌های دانشجویان غیرایرانی شامل بورسیه و غیربورسیه باید در قالب سامانه سازمان اموردانشجویان انجام شود.
رئیس اداره کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان خارجی زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور است و افزایش تعداد آنان تا 75 هزار دانشجو در برنامه ششم توسعه از اهداف و برنامه ریزی های این اداره کل است .
معاون دانشجویی دانشگاه سمنان هم در این نشست گفت : دفتر امورکنسولی دانشجویان غیرایرانی استان در سال تحصیلی گذشته با حمایت سازمان امور دانشجویان و با هدف انجام کلیه امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه سمنان افتتاح شد.
بهروز گل محمدی با اشاره به موقعیت استان سمنان افزود: با توجه به توانمندی های دانشگاه های استان و حمایت امور کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باید برای جذب دانشجویان غیرایرانی بیشتری در دانشگاه های استان تلاش کرد .
این گردهمایی آموزشی با حضور 54 نفر از مسوولان و کارشناسان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان سمنان با هدف تبیین مبانی جذب و تسهیل روند کنسولی دانشجویان غیرایرانی، بررسی مسائل و مشکلات فرآیند امور کنسولی، آموزشی، تمدید اقامت، دریافت مدرک تحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل و سامانه مربوطه برگزار شد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.