به گزارش ایرنا، محمدهمتیان روز پنجشنبه در نشست پیگیری و رفع مشکلات تولیدکنندگان شرکت های تولید کننده صنایع دستی و فرش دستبافت در سالن کوثر استانداری با بیان این که تولیدکنندگان صنایع دستی و فرش دستبافت در زمینه بیمه، بازار فروش و نقدینگی مشکلاتی دارند، افزود : مسوولان مربوطه به دنبال راهکار حل مشکلات آن ها باشند.
وی اظهارداشت : مسوولان باید برای انگیزه دادن به تولید کننده یک گام جلوتر از انها حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد : تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی با ثبت نام در سامانه کارا مربوط به صنایع روستایی از تسهیلات با بهره 6 درصد به شرط ارایه طرح مناسب بهره مند شوند.
وی ادامه داد : 924 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد که تولیدکنندگان با ارایه طرح مناسب می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی ثبت نام در سامانه بهین یاب و ارایه طرح برای دریافت تسهیلات را از دیگر فرصت های تامین نقدینگی برای این تولیدکنندگان برشمرد.
به گفته وی : 21 بانک دولتی در استان سمنان عضو شورای بانک ها هستند.
مسوول امور بیمه شدگان شعبه یک اداره کل تامین اجتماعی شهرستان سمنان گفت : در زمان حاضر امکان بیمه شدن تولیدکنندگان و بافندگان جدید در استان سمنان وجود ندارد.
سعیده غریبی افزود : در اداره کل تامین اجتماعی محدودیت تعداد برای قرار گرفتن زیر چتر تامین اجتماعی برای بافندگان و تولیدکنندگان صنایع دستی و فرش دستبافت وجود دارد.
وی اظهار داشت : اکنون سهمیه استان برای پوشش بیمه ای 2 هزار و 900 تن است که تمام این سهمیه استفاده و تکمیل شده است.
وی تصریح کرد : بافندگان و قالیبافان فرش و افراد شاغل در صنایع دستی که به هر دلیلی پرداخت حق بیمه در موعد مقرر را فراموش کرده اند از چتر پوشش بیمه تامین اجتماعی خارج می شوند.
وی ادامه داد : در هر ماه پنج درصد مجوز صدور بیمه برای بافندگان و قالیبافانی که از چتر پوشش بیمه تامین اجتماعی خارج شدند با در نظر گرفتن اولویت ها و به شرط احراز اشتغال در زمینه بافندگی و قالیبافی صادر می شود.
وی تصریح کرد : افراد دارای سابقه بیمه و داشتن سن زیر 50 سال در اولویت بازگرداندن به زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
غریبی یاد آور شد : کارگاه های صنایع دستی و دارای زیر پنج نفر بافنده می توانند بدون محدودیت نسبت به بیمه شدن در تامین اجتماعی اقدام کنند.
وی اضافه کرد : کارگاه های صنایع دستی زیر پنج نفر از 20 درصد معافیت در پرداخت حق بیمه برخوردار هستند و سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه 10 درصد است
به گزارش ایرنا ، در استان سمنان 34 کارگزاری ،چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند و بیش از چهار هزار و 200 نفر هنرمند در حوزه فرش در حال پیگیری بیمه هستند.
6026/7342
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنانمراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.