به گزارش ایرنا، سرهنگ قاسم سبزعلی روز دوشنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در سالن جلسات این نهاد افزود: در زمان حاضر بیشترین تخریب در مراتع کشور در کنار تغییرات اقلیمی ،عوامل انسانی است که می توان با مشارکت مردمی و حضور تشکل های مردم نهاد و تعاونی ها در حفاظت و نگهداری عرصه های طبیعی نقش ایفا کرد.
وی اظهارداشت: یکی از عوامل عقب ماندگی کشور در اجرای طرح های حفاظت از مراتع و عرصه های طبیعی نگاه دولتی در این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون باتوجه وضعیت اعتباری کشور توجه نکردن به اعتبارات دولتی و افزایش مشارکت مردمی موجب حفاظت، توسعه و بهره برداری پایدار می شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها ادامه داد: نبود طرح های پایدار در بخش های ساماندهی مراتع برای کشت گیاهان دارویی و افزایش پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی یکی از دغدغه های اساسی این سازمان در سال های گذشته بوده است.
سرهنگ سبزعلی با اشاره به معضل قاچاق تاغ در عرصه های طبیعی سمنان گفت: برای به حداقل رساندن این پدیده نامبارک در استان ایستگاه های بازرسی و افزایش نیروی انسانی در دستورکار قرار دارد.
در این آیین، علیرضا ابوطالبی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان منصوب و از فرمانده سابق این یگان قدردانی شد.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.