غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی گرمسار را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد که یکهزار هکتار آن به دلیل قاچاق بی رویه تاغ و کمبود آب در کانون فرسایش بادی قرار دارند.
وی اظهارداشت : از 10 هزار هکتار عرصه های طبیعی گرمسار، فقط چهار نیروی انسانی حفاظت می کنند که باید با تخصیص به موقع اعتبار و مجوز جذب نیرو برای رفع این مشکل اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید مراجع قضایی و انتظامی استان سمنان برای جلوگیری از روند افزایشی قاچاق تاغ در عرصه های بیابانی گرمسار با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان همکاری بیشتری داشته باشند.
کاتب اضافه کرد : تدوین قانون جامع برای جلوگیری از قاچاق بی رویه تاغ از عرصه های بیابانی از مطالبات همیشگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از نمایندگان مجلس بوده است و تلاش می شود تدوین این قانون جامع در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : در 10 سال گذشته بیش از پنج تن تاغ از عرصه های بیابانی گرمسار قاچاق شد و ادامه این روند می تواند این شهرستان را به کانون ریزگردها تبدیل کند.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
به گزارش ایرنا، گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و دستکم 70 هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.